Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 03, 2011

Digitale buitenreclame groeit met ruim 16 procent

Digitale buitenreclame zal dit jaar wereldwijd een omzet realiseren van 7,56 miljard dollar. Dat is een stijging met 16,9 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau PQ Media. Ook vorig jaar werd al een stijging met 16,3 procent opgetekend. In de Verenigde Staten, de grootste markt voor digitale buitenreclame ter wereld, wordt voor dit jaar een groei met 16,7 procent opgetekend tot 2,41 miljard dollar. Daar werd vorig jaar een groei met 15,1 procent gemeld. Voor volgend jaar is een verdere groei met 16,7 procent tot 2,41 miljard dollar voorzien.

Bij locale digitale netwerken, zoals in bioscopen, werd het voorbije jaar een groei met 14,5 procent tot 5,06 miljard dollar opgetekend, volgens PQ Media gedreven door een sterke heropleving na de malaise van het jaar voordien. Daarbij wordt opgemerkt dat zowel in de Verenigde Staten en Groot-Brittanniƫ als in de BRIC-landen een dubbelcijferige groei werd opgetekend. Die trend zal zich volgens het rapport ook dit jaar verder zetten, met een stijging met 15,2 procent tot 5,83 miljard dollar.

Bij de digitale billboards, onder meer langs het openbare wegennet, werd het voorbije jaar een stijging met 23,2 procent tot 1,41 miljard dollar opgetekend. Daarbij wordt opgemerkt dat in alle regio's een versnelde groei kon worden opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat ook hier dit jaar een verdere groei in het vooruitzicht mag worden gesteld. Daarbij wordt voor dit jaar gewag gemaakt van een verdere groei met 23,1 procent tot 1,73 miljard dollar.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home