Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, March 28, 2011

Consument weinig geneigd te investeren in lokale nieuwscontent

Indien een online betaalplatform de enige manier zou zijn om toegang te krijgen tot hun lokale krant, zou 23 procent van de Amerikaanse consumenten bereid zijn om een klein bedrag te betalen om die content te kunnen raadplegen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Pew Research Center. Wanneer dat abonnement echter 10 dollar per maand zou kosten, valt dat cijfer terug tot 18 procent. De onderzoekers voegen er aan toe dat op dit ogenblik 5 procent betaalt voor lokale online nieuwscontent.

De onderzoekers merken op dat ruim driekwart van de ondervraagden geen enkele intentie heeft om voor lokale nieuwscontent te betalen, zelfs al zou dat de enige manier zijn om toegang te krijgen tot de informatie. Er wordt wel opgemerkt dat 30 procent van mobiele nieuwsconsumenten bereid is om een bedrag van 5 dollar te betalen voor toegang tot de online content van een lokale krant. Bij andere consumenten is dat slechts 17 procent. Bij gebruikers van lokale applicaties stijgt dat echter tot 38 procent. Bij een bedrag van 10 dollar daalt ook het enthousiasme bij mobiele gebruikers.

Uit het onderzoek bleek ook dat 28 procent van de ondervraagden van mening is dat het verdwijnen van de plaatselijke krant een grote impact zou hebben op de mogelijkheid om op de hoogte te blijven van lokale informatie. Die groep bestaat vooral uit vijftigplussers en personen die geen gebruik maken van het internet en mensen die al meer dan twintig jaar deel uitmaken van de lokale gemeenschap. Volgens 39 procent zou het verdwijnen van de plaatselijke krant geen enkele impact hebben. Op dit ogenblik betaalt 36 procent van de Amerikanen voor lokale nieuwscontent.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home