Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 22, 2011

Trafiek naar online coupons met meer dan kwart gestegen

Digitale coupons hebben de Amerikaanse consumenten tijdens de laatste twee maanden van vorig jaar in totaal 32,2 miljoen dollar helpen besparen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de website RetailmeNot.com. Tijdens de maand november werd daarbij met een gemiddelde korting van 27 procent een bedrag van 15,1 miljoen dollar bespaard. Met een gemiddelde korting van 26,8 procent werd tijdens de maand daarop nog eens 17,1 miljoen dollar bespaard.

Er wordt aan toegevoegd dat de trafiek rond digitale coupons tijdens de laatste twee maanden van vorig jaar met meer dan 26 procent is gestegen tegenover dezelfde periode het jaar voordien. De verkoop met digitale coupons realiseerde volgens de onderzoekers tijdens de laatste twee maanden een omzet van 119 miljoen dollar. In november werd een stijging met 27 procent opgetekend tot 56 miljoen dollar, terwijl in december een stijging met 26 procent tot 63 miljoen dollar werd genoteerd.

De onderzoekers merkten op dat Amerikaanse consumenten ook 94.000 digitale coupons naar elkaar hebben doorgestuurd. In totaal werden er tijdens de twee maanden telkens ongeveer 622.000 online coupons ter beschikking gesteld door bijna 82.000 retailers. Daarnaast waren er telkens ook nog eens ongeveer 40.000 afdrukbare coupons door 52.000 retailers ter beschikking gesteld. Amazon.com en Victoria's Secret waren de twee meest populaire online winkels voor digitale coupons.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home