Tiger Woods stopt ook samenwerking met Golf Digest
Golfspeler Tiger Woods breekt na dertien jaar met Golf Digest, het belangrijkste magazine over de golfsport. De twee partijen zouden geen compromis hebben kunnen vinden over het aantal uur dat Woods voor het magazine zou moeten werken. Golf Digest, dat een oplage heeft van 1,65 miljoen exemplaren, was voor Tiger Woods de tweede langstlopende commerciële samenwerking. Alleen met sportartikelenfabrikant Nike heeft de golfspeler een langere samenwerking. In februari vorig jaar was de column van Woods al een tijdlang opgeschort, tijdens een periode dat de golfspeler een retraite hield na het uitbreken van de schandalen rond zijn buitenechtelijke relaties. In september werd de column opnieuw verder gezet.
"We hechten bijzonder veel waarde aan de inzichten die Tiger Woods aan onze lezers de voorbije jaren heeft verstrekt," aldus Jerry Tarde, hoofdredacteur van Golf Digest, tegenover het persbureau Associated Press. De meeste bijdragen van Woods bestonden uit praktische tips voor het golfspel. Financiële details over de samenwerking werden nooit bekend gemaakt, maar Golf Digest zou volgens waarnemers één van de kleinste sponsoringcontracten van Woods zijn geweest. Er wordt gewag gemaakt van een bedrag van minder dan 2 miljoen dollar per jaar. De inkomsten bestonden uit redactionele bijdragen en publicitaire opdrachten.
Een woordvoerder van Tiger Woods merkte op dat het lopende contract afliep en dat Golf Digest voor virtuele content meer tijd van de golfspeler wenste. "Op dit ogenblik kan Woods daarvoor echter geen extra ruimte op zijn agenda voor vrijmaken," aldus de woordvoerder. Eerder had ook Gillette aangekondigd het contract met Woods niet te zullen verlengen. Daardoor heeft de golfspeler sinds de schandalen rond zijn buitenechtelijke relaties al vijf commerciële contracten verloren. Eerder hadden ook al Accenture, AT&T en Gatorade hun samenwerking met Woods stopgezet. Golf Digest heeft ook nog de spelers Arnold Palmer, Jack Nicklaus en Phil Mickelson onder contract.
"We hechten bijzonder veel waarde aan de inzichten die Tiger Woods aan onze lezers de voorbije jaren heeft verstrekt," aldus Jerry Tarde, hoofdredacteur van Golf Digest, tegenover het persbureau Associated Press. De meeste bijdragen van Woods bestonden uit praktische tips voor het golfspel. Financiële details over de samenwerking werden nooit bekend gemaakt, maar Golf Digest zou volgens waarnemers één van de kleinste sponsoringcontracten van Woods zijn geweest. Er wordt gewag gemaakt van een bedrag van minder dan 2 miljoen dollar per jaar. De inkomsten bestonden uit redactionele bijdragen en publicitaire opdrachten.
Een woordvoerder van Tiger Woods merkte op dat het lopende contract afliep en dat Golf Digest voor virtuele content meer tijd van de golfspeler wenste. "Op dit ogenblik kan Woods daarvoor echter geen extra ruimte op zijn agenda voor vrijmaken," aldus de woordvoerder. Eerder had ook Gillette aangekondigd het contract met Woods niet te zullen verlengen. Daardoor heeft de golfspeler sinds de schandalen rond zijn buitenechtelijke relaties al vijf commerciële contracten verloren. Eerder hadden ook al Accenture, AT&T en Gatorade hun samenwerking met Woods stopgezet. Golf Digest heeft ook nog de spelers Arnold Palmer, Jack Nicklaus en Phil Mickelson onder contract.
Labels: golf, sponsoring, sport, Tiger Woods
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home