Mobiliteit zorgt voor revolutie in het winkelen
Het mobiele shoppen heeft het voorbije jaar een duidelijke impact gehad op de omzet van e-commerce. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau SapientNitro. Die evolutie werd volgens de onderzoekers vooral duidelijk tijdens de voorbije eindejaarsperiode. Daarbij wordt opgemerkt dat de consument zijn smartphone steeds meer als een hulpmiddel voor het shoppen begint te bestempelen. Mobiliteit zorgt volgens SapientNitro dan ook voor een totale ommekeer in het winkelen.
"De consument heeft ontdekt dat de smartphone hem kan helpen zijn budget binnen te perken te houden en efficiënter te winkelen," merkt SapientNitro op. "De smartphone wordt gebruikt om het beste aanbod te vinden, de mening van vrienden te vragen, informatie over winkelervaringen te delen en producten te kopen. De mobiele technologie veroorzaakt één van de grootste verschuivingen in het menselijk gedrag in een heel lange periode. Dat heeft ook een impact op de manier waarop de retailers hun aanbod moeten organiseren."
Het bureau voegt er aan toe dat deze trend zich dit jaar nog verder zal doorzetten. Verwacht wordt immers dat het bezit van smartphones dit jaar met 22 procent zal stijgen. Daardoor zullen smartphones dit jaar 23 procent van de totale mobiele markt vertegenwoordigen, tegenover 19 procent vorig jaar. Retailers die geïnvesteerd hebben in mobiele programma's, zullen daar volgens SapientNitro dit jaar dan ook volop de vruchten van kunnen plukken, terwijl de concurrentie met een belangrijke achterstand wordt geconfronteerd.
"De consument heeft ontdekt dat de smartphone hem kan helpen zijn budget binnen te perken te houden en efficiënter te winkelen," merkt SapientNitro op. "De smartphone wordt gebruikt om het beste aanbod te vinden, de mening van vrienden te vragen, informatie over winkelervaringen te delen en producten te kopen. De mobiele technologie veroorzaakt één van de grootste verschuivingen in het menselijk gedrag in een heel lange periode. Dat heeft ook een impact op de manier waarop de retailers hun aanbod moeten organiseren."
Het bureau voegt er aan toe dat deze trend zich dit jaar nog verder zal doorzetten. Verwacht wordt immers dat het bezit van smartphones dit jaar met 22 procent zal stijgen. Daardoor zullen smartphones dit jaar 23 procent van de totale mobiele markt vertegenwoordigen, tegenover 19 procent vorig jaar. Retailers die geïnvesteerd hebben in mobiele programma's, zullen daar volgens SapientNitro dit jaar dan ook volop de vruchten van kunnen plukken, terwijl de concurrentie met een belangrijke achterstand wordt geconfronteerd.
Labels: mobility, retail, smartphone
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home