Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 22, 2011

Email wordt steeds meer een mobiele activiteit

Email wordt steeds meer een mobiele activiteit. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat tijdens de maand november vorig jaar 153 miljoen Amerikanen hun email langs het vaste internet hebben geopend. Dat is een daling met 6 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. Bij mobiele email werd daarentegen een groei met 36 procent opgetekend tot 70,1 miljoen gebruikers. Bij jongere gebruikers wordt daar zelfs een groei tussen 46 procent en 60 procent opgetekend.

Bij de totale tijdsbesteding worden volgens ComScore nog grotere verschillen opgetekend. Het vaste internet liet daar een daling met 9 procent optekenen, terwijl het aantal pageviews met 15 procent daalde. Ondanks die terugval blijft email volgens de onderzoekers echter nog altijd één van de populairste activiteiten op het internet. Er wordt opgemerkt dat email elke maand 70 procent van de online populatie bereikt. Er wordt aan toegevoegd dat het gebruik van email vooral in de jongere leeftijdscategorieën de zwaarste terugval kent.

Bij tieners daalde het aantal gebruikers met 24 procent, terwijl de totale tijdsbesteding met 48 procent achteruitging en het aantal pageviews met 53 procent terugviel. Ook in de andere leeftijdscategorieën werd een terugval opgemerkt, hoewel die minder uitgesproken wordt met het ouder worden. Bij vijfenvijftigplussers werd daarentegen nog een toename met 15 procent opgetekend. Anderzijds blijkt bij de mannelijke online populatie een terugval met 12 procent opgetekend te worden, tegenover slechts 7 procent bij vrouwelijke gebruikers.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home