Mobiele sector anders dan men had verwacht
De mobiele sector ziet er in praktijk helemaal anders uit dan men had verwacht. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de bureaus Briabe Media en MocoSpace. De onderzoekers stellen daarbij dat de mobiele sector vooral jonge consumenten aantrekt en er dus zou verwacht mogen worden dat ook de grootste mobiele merken in die wereld moeten worden gezocht, terwijl dat in realiteit heel anders is. Daarbij wordt opgemerkt dat vooral de mobiele telefonie zelf de grootste sector is binnen de mobiele sector.
De onderzoekers voeren aan dat de consument zich vooral campagnes van mobiele operatoren zoals AT&T, Sprint, Verizon en T-Mobile kan herinneren (23 procent). Grote retailers zoals Macy's of JC Penney halen een score van bijna 20 procent, terwijl fabrikanten van mobiele telefoons, zoals Nokia of Blackberry, aan een score van 5 procent komen. "Daarentegen blijken de autosector en de reisindustrie niet in de top twintig genoteerd te staan," aldus het webmagazine BizReport.com. "Evenmin is er een spoor terug te vinden van dating, muziek of restaurants."
BizReport heeft het daarbij over een verrassend resultaat. "Verondersteld werd dat die categorieën het bijzonder goed zouden doen, omdat ze passen binnen het mobiele telefoniegebruik van een groot gedeelte van de consumenten," wordt er opgemerkt. In totaal blijkt 37 procent van de respondenten zich specifieke mobiele reclames te kunnen herinneren. Woordvoerders van MocoSpace merken op dat frequentie zeker een rol speelt bij merkherinnering, maar ook content, design en relevantie zijn volgens hen belangrijk.
De onderzoekers voeren aan dat de consument zich vooral campagnes van mobiele operatoren zoals AT&T, Sprint, Verizon en T-Mobile kan herinneren (23 procent). Grote retailers zoals Macy's of JC Penney halen een score van bijna 20 procent, terwijl fabrikanten van mobiele telefoons, zoals Nokia of Blackberry, aan een score van 5 procent komen. "Daarentegen blijken de autosector en de reisindustrie niet in de top twintig genoteerd te staan," aldus het webmagazine BizReport.com. "Evenmin is er een spoor terug te vinden van dating, muziek of restaurants."
BizReport heeft het daarbij over een verrassend resultaat. "Verondersteld werd dat die categorieën het bijzonder goed zouden doen, omdat ze passen binnen het mobiele telefoniegebruik van een groot gedeelte van de consumenten," wordt er opgemerkt. In totaal blijkt 37 procent van de respondenten zich specifieke mobiele reclames te kunnen herinneren. Woordvoerders van MocoSpace merken op dat frequentie zeker een rol speelt bij merkherinnering, maar ook content, design en relevantie zijn volgens hen belangrijk.
Labels: mobiele telefonie
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home