Twitter scoort hoogste kijkduur online video
Een online videostream op de microblogginsite Twitter wordt gemiddeld twee minuten en zeven seconden bekeken. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus TubeMogul, Brightcove en DynamicLogic. Daarbij wordt opgemerkt dat geen enkel ander sociale netwerk of zoekmachine erin slagen om de grens van de twee minuten te doorbreken. Zoekmachine Yahoo staat op de tweede plaats met een gemiddelde van één minuut en vierenvijftig seconden, gevolgd door het sociale netwerk Facebook met een gemiddelde van één minuut en vijftig seconden. De zoekmachines Google en Bing laten met respectievelijk één minuut en zevenentwintig seconden en één minuut en negen seconden duidelijk lagere scores optekenen.
De onderzoekers voegen er aan toe dat een gemiddelde online video in een levenscyclus van negentig dagen tijdens de eerste zes dagen na publicatie de helft van zijn totale publiek heeft bereikt. Na twintig dagen wordt 75 procent van het totale publiek bereikt. Daarmee is de levensduur van de video's gevoelig gedaald. Twee jaar geleden duurde het nog twee weken vooraleer de helft van het publiek werd genoteerd. Pas na vierenveertig dagen werd een niveau van 75 procent bereikt. Verder merken de onderzoekers op dat er ook geen superieur productie-formaat meer bestaat. Spots die oorspronkelijk voor televisie werden gemaakt, zouden een grotere impact hebben op de bekendheid, maar specifieke online video's zouden een grotere overtuigingskracht hebben.
Uit het onderzoek blijkt dat de oorspronkelijk televisie-video's een iets betere score halen op het gebied van merkbekendheid. Die video's hebben op het gebied van merkbekendheid een impact op 2 procent van de consumenten, tegenover 1,9 procent bij de specifiek online video's. Op het gebied van associaties met de boodschap realiseren de televisiespots een score van 2,2 procent, tegenover 2,1 procent voor online video's. Bij de bekendheid met de reclame halen televisiespots een score van 4,7 procent, tegenover 4,3 procent voor de internetvideo's. Bij de merkvoorkeur halen online video daarentegen een score van 1,6 procent, tegenover 1,2 procent voor televisiespots. Bij de aankoopintentie haalt online video een score van 1,4 procent, tegenover 0,4 procent voor de televisiespot.
De onderzoekers voegen er aan toe dat een gemiddelde online video in een levenscyclus van negentig dagen tijdens de eerste zes dagen na publicatie de helft van zijn totale publiek heeft bereikt. Na twintig dagen wordt 75 procent van het totale publiek bereikt. Daarmee is de levensduur van de video's gevoelig gedaald. Twee jaar geleden duurde het nog twee weken vooraleer de helft van het publiek werd genoteerd. Pas na vierenveertig dagen werd een niveau van 75 procent bereikt. Verder merken de onderzoekers op dat er ook geen superieur productie-formaat meer bestaat. Spots die oorspronkelijk voor televisie werden gemaakt, zouden een grotere impact hebben op de bekendheid, maar specifieke online video's zouden een grotere overtuigingskracht hebben.
Uit het onderzoek blijkt dat de oorspronkelijk televisie-video's een iets betere score halen op het gebied van merkbekendheid. Die video's hebben op het gebied van merkbekendheid een impact op 2 procent van de consumenten, tegenover 1,9 procent bij de specifiek online video's. Op het gebied van associaties met de boodschap realiseren de televisiespots een score van 2,2 procent, tegenover 2,1 procent voor online video's. Bij de bekendheid met de reclame halen televisiespots een score van 4,7 procent, tegenover 4,3 procent voor de internetvideo's. Bij de merkvoorkeur halen online video daarentegen een score van 1,6 procent, tegenover 1,2 procent voor televisiespots. Bij de aankoopintentie haalt online video een score van 1,4 procent, tegenover 0,4 procent voor de televisiespot.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home