ITV heeft nood aan creatieve vernieuwing
De Britse commerciële zender ITV heeft tijdens de eerste negen maanden van dit jaar zijn inkomsten met 11 procent opgedreven tot 1,46 miljard pond sterling. Dat is naar eigen zeggen te danken aan het verdere herstel van de reclamemarkt. Er werd aan toegevoegd dat de inkomsten uit de televisie-activiteiten en het internet met 16 procent zijn gestegen. Dat is een lichte terugval tegenover de groei met 16,5 procent die na de eerste jaarhelft was opgetekend. De externe inkomsten - waaronder de verkoop van televisieprogramma's aan andere zenders valt - vielen echter met 10 procent terug. Dat is volgens de commerciële zender een signaal dat er duidelijk nood is aan een creatieve vernieuwing.
Adam Crozier, chief executive van ITV, merkt op dat de vooruitzichten voor volgend jaar onzeker zijn. "De markt van de televisiereclame toont een sterk herstel, maar dat kan de belangrijke uitdagingen waarmee ITV wordt geconfronteerd, niet verhullen," gaf hij toe. "De economische vooruitzichten voor volgend jaar zijn heel onzeker en ITV is dan ook van plan om een grote voorzichtigheid aan de dag te leggen." Crozier is sinds april van dit jaar chief executive van de Britse commerciële zender en werkt sindsdien aan een transformatieplan, waarbij onder meer met BSkyB een overeenkomst werd gesloten om uitzendingen in hogedefinitie te verzorgen.
In oktober van dit jaar verlengde ITV de contracten voor zijn populaire talent-programma's The X Factor en Britain's Got Talent voor een periode van drie jaar. Uit cijfers blijkt echter dat het marktaandeel van ITV in het landschap van de Britse commerciële televisie tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 1 procent is gedaald tot 39,3 procent. Het voorbije jaar stond de zender met 982 programma's in de lijst met duizend meest bekeken uitzendingen van de Britse commerciële sector. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar had de zender zijn reclame-inkomsten met 18 procent opgedreven tot 728 miljoen pond, onder meer te danken aan het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika.
Adam Crozier, chief executive van ITV, merkt op dat de vooruitzichten voor volgend jaar onzeker zijn. "De markt van de televisiereclame toont een sterk herstel, maar dat kan de belangrijke uitdagingen waarmee ITV wordt geconfronteerd, niet verhullen," gaf hij toe. "De economische vooruitzichten voor volgend jaar zijn heel onzeker en ITV is dan ook van plan om een grote voorzichtigheid aan de dag te leggen." Crozier is sinds april van dit jaar chief executive van de Britse commerciële zender en werkt sindsdien aan een transformatieplan, waarbij onder meer met BSkyB een overeenkomst werd gesloten om uitzendingen in hogedefinitie te verzorgen.
In oktober van dit jaar verlengde ITV de contracten voor zijn populaire talent-programma's The X Factor en Britain's Got Talent voor een periode van drie jaar. Uit cijfers blijkt echter dat het marktaandeel van ITV in het landschap van de Britse commerciële televisie tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 1 procent is gedaald tot 39,3 procent. Het voorbije jaar stond de zender met 982 programma's in de lijst met duizend meest bekeken uitzendingen van de Britse commerciële sector. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar had de zender zijn reclame-inkomsten met 18 procent opgedreven tot 728 miljoen pond, onder meer te danken aan het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika.
Labels: commerciële televisie, Groot-Brittannië, ITV
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home