Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, November 17, 2010

Hulu realiseert nieuw record online videoreclame

Het Amerikaanse internetplatform Hulu, dat de mogelijkheid biedt om online televisiecontent te bekijken, heeft tijdens de maand oktober een nieuw record gevestigd. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Op het platform werden tijdens die maand immers 1,1 miljard online reclamespots bekeken. In totaal werden in de Verenigde Staten tijdens de maand oktober meer dan 4,6 miljard videoreclames bekeken. Na marktmeider Hulu volgt het reclame-netwerk Tremor Media Video Network met 533 miljoen reclamespots. Verder volgen Adap.tv met 435 miljoen reclamespots en BrightRoll Video Network met 374 miljoen video's.

"Videoreclames bereikten in oktober 45 procent van de Amerikaanse populatie, met een gemiddelde van 34 spots per maand," merkt ComScore op. "CWTV.com liet daarbij de hoogste frequentie optekenen met gemiddeld 50,8 spots." Er wordt aan toegevoegd dat Tremor Media ongeveer 25 procent van de Amerikaanse bevolking bereikte, gevolgd door Adap.tv (20 procent) en Hulu (10 procent). Ook wordt opgemerkt dat Google, vooral dankzij dochter YouTube, met 146,3 miljoen unieke bezoekers de belangrijke online videobestemming op de Amerikaanse markt blijft. Op de tweede plaats staat Yahoo met 53,8 miljoen bezoekers en Viacom Digital met 52,9 miljoen bezoekers. De top vijf wordt rond gemaakt door Vevo (47,6 miljoen) en Facebook (47,4 miljoen).

Uit het rapport blijkt verder op Google tijdens de maand oktober voor het eerst meer dan 2 miljard videosessies werden opgetekend. Gemiddeld besteedde de internetgebruiker tijdens die periode 272 minuten aan Google-video's. In totaal keken 175 miljoen Amerikaanse internetgebruikers tijdens de maand oktober naar online videocontent. In totaal werden er meer dan 5,4 miljard videosessies opgetekend. ComScore merkt verder nog op dat 84 procent van de Amerikaanse internetbevolking naar online video kijkt. De gemiddelde duur van online videocontent is 5 minuten. De gemiddeld online videoreclame duurt 0,4 minuten. Reclame vertegenwoordigde ongeveer 13 procent van alle bekeken video's en 1 procent van de totale kijktijd.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home