Consument zoekt besparingen tijdens eindejaarsperiode
Vrouwen zullen tijdens de eindejaarsinkopen meer op besparingen uit zijn dan mannen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het financiële concern American Express. De onderzoekers merken op dat 84 procent van de consumenten dit jaar tijdens de eindejaarsinkopen wil besparen. Bij vrouwen loopt dat echter op tot 90 procent, tegenover 77 procent bij mannen. Daarbij wordt opgemerkt dat er vooral naar kortingen wordt uitgekeken (77 procent van de vrouwen en 55 procent van de mannen), gevolgd door coupons (67 procent en 46 procent), een selectievere lijst van ontvangers van geschenken (53 procent en 43 procent) en het doorgeven van gekregen geschenken (16 procent en 9 procent).
De onderzoekers voegen er aan toe dat 64 procent van de consumenten van plan is om de aankoop van de geschenken onmiddellijk af te rekenen aan de kassa, terwijl 32 procent onmiddellijk daarna zegt te zullen terugbetalen. Slechts een marginale minderheid heeft plannen om de aankopen op langere termijn terug te betalen. Er wordt opgemerkt dat 100 procent van de vrouwen van plan is om dit jaar eindejaarsinkopen te doen. Bij mannen is dat slechts 88 procent. De meest populaire eindejaarsaankoop zijn geschenkenbons (53 procent), gevolgd door kleding en accessoires (50 procent), speelgoed en games (36 procent), elektronica en gadgets (34 procent), boeken (31 procent) en muziek (29 procent).
Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde Amerikaan dit jaar 710 dollar denkt te besteden aan eindejaarsgeschenken. Bij inkomens met een jaarinkomen van minstens 100.000 dollar stijgt dat tot 1.384 dollar. Eén op vijf consumenten geeft aan dat de duurste aankoop met een gemiddelde prijs van 316 dollar in de categorie van elektronica en gadgets zal moeten gezocht worden. De onderzoekers stelden echter vast dat 43 procent van de ondervraagden ook van plan is om tijdens de eindejaarsinkopen ook iets voor zichzelf te kopen. Ook blijkt 67 procent van plan te zijn om tijdens de eindejaarsperiode een gift te doen aan een maatschappelijk doel. Dat is een stijging met 4 procentpunten tegenover vorig jaar.
De onderzoekers voegen er aan toe dat 64 procent van de consumenten van plan is om de aankoop van de geschenken onmiddellijk af te rekenen aan de kassa, terwijl 32 procent onmiddellijk daarna zegt te zullen terugbetalen. Slechts een marginale minderheid heeft plannen om de aankopen op langere termijn terug te betalen. Er wordt opgemerkt dat 100 procent van de vrouwen van plan is om dit jaar eindejaarsinkopen te doen. Bij mannen is dat slechts 88 procent. De meest populaire eindejaarsaankoop zijn geschenkenbons (53 procent), gevolgd door kleding en accessoires (50 procent), speelgoed en games (36 procent), elektronica en gadgets (34 procent), boeken (31 procent) en muziek (29 procent).
Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde Amerikaan dit jaar 710 dollar denkt te besteden aan eindejaarsgeschenken. Bij inkomens met een jaarinkomen van minstens 100.000 dollar stijgt dat tot 1.384 dollar. Eén op vijf consumenten geeft aan dat de duurste aankoop met een gemiddelde prijs van 316 dollar in de categorie van elektronica en gadgets zal moeten gezocht worden. De onderzoekers stelden echter vast dat 43 procent van de ondervraagden ook van plan is om tijdens de eindejaarsinkopen ook iets voor zichzelf te kopen. Ook blijkt 67 procent van plan te zijn om tijdens de eindejaarsperiode een gift te doen aan een maatschappelijk doel. Dat is een stijging met 4 procentpunten tegenover vorig jaar.
Labels: eindejaarsverkoop, retail
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home