Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, November 19, 2010

Simultaan mediagebruik blijft toenemen

Het simultane mediagebruik kent duidelijk een toename. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van de marketinggroep Thinkbox en het onderzoeksbureau Decipher. Daarbij wordt opgemerkt dat televisie door de consument steeds meer gecombineerd wordt met activiteiten zoals e-commerce en sociale netwerking. Daarbij wordt opgemerkt dat 60 procent van de Britse respondenten minstens twee tot drie keer per week televisie en internet combineren. Bij 37 procent van de respondenten werd die activiteit dagelijks opgetekend. Ook bleek 52 procent televisie te combineren met e-commerce, terwijl 44 procent tijdens het bekijken van televisieprogramma's actief was op sociale netwerken.

De onderzoekers wijzen er ook op dat het gebruik van content-on-demand gevoelig toeneemt. Daarbij wordt opgemerkt dat op dit ogenblik 80 procent van de Britse televisie-gezinnen op dit ogenblik gebruik maakt van de technologie. Dat is een stijging met 16 procentpunten tegenover twee jaar geleden. Daarbij wordt opgemerkt dat 89 procent van content-on-demand gebruikt werd om programma's te bekijken die de respondenten eerder hadden gemist. Dat is een stijging met 11 procentpunten tegenover twee jaar geleden. Slechts 11 procent ontdekte via content-on-demand nieuwe programma's. Dat is een halvering tegenover twee jaar geleden.

Daarnaast wordt opgemerkt dat 59 procent van de respondenten aangeeft selectiever te zijn geworden in de keuze van de televisie-programma's. Dat is een stijging met 29 procent tegenover twee jaar geleden. Er wordt aan toegevoegd dat 37 procent van de respondenten televisie-programma's of reclame op het internet heeft besproken, terwijl 19 procent op sociale netwerken naar televisie-content heeft gelinkt en 9 procent een televisie-groep op Facebook heeft vervoegd. De onderzoekers merken op dat het internet een virtuele sofa heeft helpen creƫren waardoor de kijker de televisie-content actiever beleeft en die content met anderen deelt.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home