Reclame heeft meer transparantie webadressen nodig
De reclamesector moet meer transparantie creëren rond de online campagnes. Dat zegt Xuhui Shao, chief technology officer bij het internetbedrijf Turn. Hij preciseerde dat de sector onder meer exacte webadressen moet opgeven waar online reclames worden geplaatst. Volgens Shao bezorgt 40 procent van de uitbaters van websites niet de correcte internetadressen aan de adverteerder. Op die manier wordt volgens getracht om te verhullen dat de reclames geplaatst worden op online ruimtes met een lage kwaliteit. Met een grotere transparantie kunnen de adverteerders volgens Shao kiezen voor de webpagina's die het best aan hun verwachtingen en behoeftes voldoen.
"Online reclame is bijzonder complex," aldus het magazine Online Media Daily. "Naarmate de sector aan maturiteit wint, worden verscheidene filosofieën gehanteerd om de beste resultaten uit campagnes te halen. Een groot aantal adverteerders wenst dat zijn reclames niet verschijnt op website met een pornografische of gewelddadige content, maar er worden ook op andere gebieden specifieke eisen gesteld, onder meer rond gerichte doelgroepen of de verhouding tussen kwaliteit en kwantiteit. Goedkope reclameruimte met veel impressies kan voor een aantal adverteerders aantrekkelijk lijken, maar andere merken eisen kwaliteits-websites om een beter imago en grotere opbrengst te garanderen."
Uit het onderzoek van Shao blijkt dat kwaliteits-websites meestal reclames vertonen die dichter liggen bij de website van de adverteerder. Bovendien zouden ook de bezoekers meer vertrouwen tonen in deze websites. De onderzoeker voegt er aan toe dat een inventaris met een hogere kwaliteit de adverteerder ook een betere prestatie oplevert. Een grotere transparantie is volgens hem een stimulans voor betere online content en meer relevante reclames over het hele internet. Het Interactive Advertising Bureau (IAB) onderscheidt vier categorieën websites, gaande van internetbestemmingen met een content die voor iedereen is geschikt, tot websites met een content die alleen geschikt is voor een publiek van minstens achttien jaar oud.
"Online reclame is bijzonder complex," aldus het magazine Online Media Daily. "Naarmate de sector aan maturiteit wint, worden verscheidene filosofieën gehanteerd om de beste resultaten uit campagnes te halen. Een groot aantal adverteerders wenst dat zijn reclames niet verschijnt op website met een pornografische of gewelddadige content, maar er worden ook op andere gebieden specifieke eisen gesteld, onder meer rond gerichte doelgroepen of de verhouding tussen kwaliteit en kwantiteit. Goedkope reclameruimte met veel impressies kan voor een aantal adverteerders aantrekkelijk lijken, maar andere merken eisen kwaliteits-websites om een beter imago en grotere opbrengst te garanderen."
Uit het onderzoek van Shao blijkt dat kwaliteits-websites meestal reclames vertonen die dichter liggen bij de website van de adverteerder. Bovendien zouden ook de bezoekers meer vertrouwen tonen in deze websites. De onderzoeker voegt er aan toe dat een inventaris met een hogere kwaliteit de adverteerder ook een betere prestatie oplevert. Een grotere transparantie is volgens hem een stimulans voor betere online content en meer relevante reclames over het hele internet. Het Interactive Advertising Bureau (IAB) onderscheidt vier categorieën websites, gaande van internetbestemmingen met een content die voor iedereen is geschikt, tot websites met een content die alleen geschikt is voor een publiek van minstens achttien jaar oud.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home