Populariteit online banners blijft beperkt
Online banners vormen nog altijd de reclame die door consumenten het meest wordt genegeerd. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van Adweek Media en het bureau Harris. Uit het onderzoek blijkt dat 43 procent van de respondenten aangeeft het minst aandacht te schenken aan online banners. Met een score van 20 procent is zoekmachine-reclame volgens het rapport het tweede minst populaire reclame-platform, gevolgd door televisiereclame (14 procent), radioreclame (7 procent) en krantenreclame (6 procent). Opgemerkt wordt dat bij het werpen van banners en zoekreclame jongere consumenten nagenoeg een even hoge score laten optekenen als de oudere generatie.
Hoewel de leeftijdscategorie van achttien tot vierendertig jaar quasi met het internet is opgegroeid, blijkt deze groep niet veel positiever te staan tegenover banners dan de oudere generaties internetgebruikers. Bij die jongere gebruikers zegt 42 procent banners het meest te negeren. In die groep zegt bovendien 21 procent zoekmachine-reclame het vaakst links te laten liggen. Op het gebied van leeftijd blijkt het grootste verschil te liggen in de televisie-reclame. Opvallend is dat vijfenvijftig-plussers weliswaar het meest trouwe televisie-publiek zijn, maar tegelijkertijd ook het meest geneigd zijn om televisie-reclame links te laten liggen.
Bij de vijfenvijftigplussers zegt 20 procent televisie-reclame te negeren. In de leeftijdscategorie tussen achttien en vierendertig is dat 9 procent. Bij de categorie tussen vijfendertig en vierenveertig jaar stijgt dat tot 13 procent en in de categorie tussen vijfenveertig en vierenvijftig jaar tot 14 procent. "Daarbij moet wel worden opgemerkt dat het jongere publiek minder snel geneigd is om televisie te kijken dan andere generaties en dan ook mogelijk minder geneigd is om het negeren van dat reclame-platform te vernoemen," aldus het magazine TechChrunch.com. Slechts 9 procent van de ondervraagden zegt trouwens geen enkele reclamevorm te negeren.
Hoewel de leeftijdscategorie van achttien tot vierendertig jaar quasi met het internet is opgegroeid, blijkt deze groep niet veel positiever te staan tegenover banners dan de oudere generaties internetgebruikers. Bij die jongere gebruikers zegt 42 procent banners het meest te negeren. In die groep zegt bovendien 21 procent zoekmachine-reclame het vaakst links te laten liggen. Op het gebied van leeftijd blijkt het grootste verschil te liggen in de televisie-reclame. Opvallend is dat vijfenvijftig-plussers weliswaar het meest trouwe televisie-publiek zijn, maar tegelijkertijd ook het meest geneigd zijn om televisie-reclame links te laten liggen.
Bij de vijfenvijftigplussers zegt 20 procent televisie-reclame te negeren. In de leeftijdscategorie tussen achttien en vierendertig is dat 9 procent. Bij de categorie tussen vijfendertig en vierenveertig jaar stijgt dat tot 13 procent en in de categorie tussen vijfenveertig en vierenvijftig jaar tot 14 procent. "Daarbij moet wel worden opgemerkt dat het jongere publiek minder snel geneigd is om televisie te kijken dan andere generaties en dan ook mogelijk minder geneigd is om het negeren van dat reclame-platform te vernoemen," aldus het magazine TechChrunch.com. Slechts 9 procent van de ondervraagden zegt trouwens geen enkele reclamevorm te negeren.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home