General Motors keert terug naar golfsport
De Amerikaanse autoconstructeur General Motors keert terug naar de golfsport. Het concern wordt volgend jaar sponsor van de PGA Tour, twee jaar nadat de autobouwer het faillissement aanvroeg en een einde maakte aan een samenwerking die vijftig jaar lang had geduurd. General Motors tekende onder de naam van zijn dochtermerk Google een samenwerkingsproject voor een periode van zes jaar. Don Butler, vice-president marketing bij Cadillac, merkt op dat een samenwerking met de internationale golfwereld en zijn beste spelers een belangrijke uitstraling betekent voor het automerk. De autobouwer voegt er aan toe te willen heraanknopen met de traditionele band die het concern in het verleden altijd heeft gehad met de golfsport.
"De samenwerking met de PGA Tour kadert in de nieuwe merkencampagne van Cadillac, die in oktober van dit jaar werd gelanceerd," meldt het magazine Marketing Daily. "De autobouwer zal naar eigen zeggen niet alleen aanwezig zijn op de vier evenementen van de PGA Tour, maar ook actief zijn aan de basis. Ook bij de Cadillac-dealers zouden campagnes worden opgezet om de nieuwe samenwerking in de verf te zetten." Cadillac vervangt het softwareconcern CA Technologies als sponsor van het golfevenement. De beslissing vormt een onderdeel van de strategie van moederconcern General Motors om zich opnieuw in de golfwereld te manifesteren.
General Motors zou onder meer plannen hebben om één van de grote golfevenementen over twee jaar naar Detroit, waar het autoconcern zijn hoofdkantoor heeft, te halen. De voorbije vijftig jaar mikte General Motors vooral met zijn dochtermerk Buick op de golfsport. Daarbij werd onder meer golfspeler Tiger Woods als uithangbord aangetrokken. Vorig jaar trok Buick zich door de financiële problemen bij moederbedrijf General Motors echter terug uit de golfsport en maakte ook een einde aan zijn tienjarige samenwerking met Tiger Woods. De PGA Tour heeft meer dan veertig sponsors, maar meldde voor een aantal evenementen toch moeilijker partners te kunnen aantrekken.
"De samenwerking met de PGA Tour kadert in de nieuwe merkencampagne van Cadillac, die in oktober van dit jaar werd gelanceerd," meldt het magazine Marketing Daily. "De autobouwer zal naar eigen zeggen niet alleen aanwezig zijn op de vier evenementen van de PGA Tour, maar ook actief zijn aan de basis. Ook bij de Cadillac-dealers zouden campagnes worden opgezet om de nieuwe samenwerking in de verf te zetten." Cadillac vervangt het softwareconcern CA Technologies als sponsor van het golfevenement. De beslissing vormt een onderdeel van de strategie van moederconcern General Motors om zich opnieuw in de golfwereld te manifesteren.
General Motors zou onder meer plannen hebben om één van de grote golfevenementen over twee jaar naar Detroit, waar het autoconcern zijn hoofdkantoor heeft, te halen. De voorbije vijftig jaar mikte General Motors vooral met zijn dochtermerk Buick op de golfsport. Daarbij werd onder meer golfspeler Tiger Woods als uithangbord aangetrokken. Vorig jaar trok Buick zich door de financiële problemen bij moederbedrijf General Motors echter terug uit de golfsport en maakte ook een einde aan zijn tienjarige samenwerking met Tiger Woods. De PGA Tour heeft meer dan veertig sponsors, maar meldde voor een aantal evenementen toch moeilijker partners te kunnen aantrekken.
Labels: General Motors, golf, sponsoring
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home