Wereldwijde reclame kent versneld herstel
De reclamebestedingen zullen wereldwijd dit jaar met 4,4 procent stijgen. Voor volgend jaar wordt een groei met 4,5 procent in het vooruitzicht gesteld. Dat is de conclusie van een rapport van Warc.com. Opgemerkt wordt daarbij dat het herstel van de wereldwijde reclamebestedingen zich versneld aan het doorzetten is. In augustus was er voor dit jaar nog gewag gemaakt van een groei met 3,8 procent, terwijl voor volgend jaar een verdere toename met 4,3 procent werd voorspeld. Er wordt aan toegevoegd dat een belangrijk gedeelte van de toename gedragen zal worden door de opkomende markten, zoals ook de economische groei door die regio's wordt gedragen.
In Braziliƫ wordt dit jaar een groeit van 18,3 procent verwacht. Volgend jaar zouden de reclamebestedingen er nog verder met 11,4 procent stijgen. In China worden groeicijfers van respectievelijk 14,5 procent en 13 procent verwacht. De groei in Rusland zou dit jaar 15,1 procent bedragen en volgend jaar verder versnellen tot 16,3 procent. Ook India zou tijdens die twee jaar boven een groei met 14 procent blijven. In Japan daarentegen wordt dit jaar een lichte daling met 0,5 procent verwacht, gevolgd door een status-quo volgend jaar. In Spanje zou dit jaar een terugval met 1,2 procent worden opgetekend, gevolgd door een groei met 2,2 procent volgend jaar.
De Verenigde Staten zouden tijdens die periode een groei met nagenoeg 3 procent kennen. Voor Canada wordt een stijging met 4 procent in het vooruitzicht gesteld. Voor Duitsland wordt de groei op 2 procent geraamd. Frankrijk zou dit jaar een vooruitgang boeken van 3,4 procent, wat volgend jaar zou afzwakken tot 2 procent. In Groot-Brittanniƫ tenslotte wordt gewag gemaakt van een groei met 5 procent dit jaar, gevolgd door een toename met 2 procent volgend jaar. Op het gebied van media zou televisie dit jaar een groei met 7,8 procent laten optekenen, volgend jaar gevolgd door een stijging met 2,7 procent volgend jaar. Het internet zou echter telkens een groei met ongeveer 13 procent laten noteren. De andere media zouden het volgens Warc.com echter moeilijker hebben.
In Braziliƫ wordt dit jaar een groeit van 18,3 procent verwacht. Volgend jaar zouden de reclamebestedingen er nog verder met 11,4 procent stijgen. In China worden groeicijfers van respectievelijk 14,5 procent en 13 procent verwacht. De groei in Rusland zou dit jaar 15,1 procent bedragen en volgend jaar verder versnellen tot 16,3 procent. Ook India zou tijdens die twee jaar boven een groei met 14 procent blijven. In Japan daarentegen wordt dit jaar een lichte daling met 0,5 procent verwacht, gevolgd door een status-quo volgend jaar. In Spanje zou dit jaar een terugval met 1,2 procent worden opgetekend, gevolgd door een groei met 2,2 procent volgend jaar.
De Verenigde Staten zouden tijdens die periode een groei met nagenoeg 3 procent kennen. Voor Canada wordt een stijging met 4 procent in het vooruitzicht gesteld. Voor Duitsland wordt de groei op 2 procent geraamd. Frankrijk zou dit jaar een vooruitgang boeken van 3,4 procent, wat volgend jaar zou afzwakken tot 2 procent. In Groot-Brittanniƫ tenslotte wordt gewag gemaakt van een groei met 5 procent dit jaar, gevolgd door een toename met 2 procent volgend jaar. Op het gebied van media zou televisie dit jaar een groei met 7,8 procent laten optekenen, volgend jaar gevolgd door een stijging met 2,7 procent volgend jaar. Het internet zou echter telkens een groei met ongeveer 13 procent laten noteren. De andere media zouden het volgens Warc.com echter moeilijker hebben.
Labels: reclame
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home