PepsiCo haalt internationale prijs voor mobiele campagne
De Amerikaanse drankenproducent PepsiCo heeft het voorbije jaar de beste mobiele marketingcampagne gevoerd. Dat is de conclusie van een wedstrijd van de Mobile Marketing Association. De drankenproducent werd bekroond voor zijn campagne 'Pepsi Battle of the Bands' die in de zomer van vorig jaar werd gelanceerd voor de Chinese markt. De campagne werd ontwikkeld door Madhouse, het grootste mobiele reclame-netwerk van China. Naar aanleiding van de prijsuitreiking merkte Jason Jiang, interactief directeur bij Pepsi China, op dat de mobiele telefoon het meest intieme persoonlijke apparaat is geworden voor de jonge consumentengeneratie.
"De mobiele marketing in China is bijzonder creatief en innoverend," merkte Joshua Maa, oprichter en chief executive van Madhouse, op naar aanleiding van de prijsuitreiking. In e campagne voor PepsiCo werd onder meer gebruik gemaakt van een reality-show op de televisiezender Zhejiang, interactieve videoclips op de website sina.com en een live mobiele video-uitzending op kong.net, wat leidde tot de eerste geïntegreerde campagne op drie platformen op de Chinese markt. De mobiele campagne bood ook een videogame aan dat gelinkt kon worden aan zowel het televisieprogramma als de interacties op het internet. PepsiCo heeft zich volgens Madhouse op het gebied van mobiele toepassingen als een pionier op de Chinese markt opgeworpen.
De Mobile Marketing Association kende voor de eerste keer ook een lifetime achievement award toe. Die werd uitgereikt aan Louis Gump, die bij de Amerikaanse televisiezender de functie van vice-president mobiele activiteiten vervult. "Louis Gump wordt erkend als een leider die zich de voorbije jaren heeft ingespannen voor het succes van mobiele marketing voor de wereldwijde sector," werd er daarbij opgemerkt. "Gump blijft zich inzetten voor mobiele marketing en dankzij die inspanningen heeft de sector kunnen profiteren van de eindeloze uren en inspanningen die hij heeft gewijd aan de sector en de Mobile Marketing Association."
"De mobiele marketing in China is bijzonder creatief en innoverend," merkte Joshua Maa, oprichter en chief executive van Madhouse, op naar aanleiding van de prijsuitreiking. In e campagne voor PepsiCo werd onder meer gebruik gemaakt van een reality-show op de televisiezender Zhejiang, interactieve videoclips op de website sina.com en een live mobiele video-uitzending op kong.net, wat leidde tot de eerste geïntegreerde campagne op drie platformen op de Chinese markt. De mobiele campagne bood ook een videogame aan dat gelinkt kon worden aan zowel het televisieprogramma als de interacties op het internet. PepsiCo heeft zich volgens Madhouse op het gebied van mobiele toepassingen als een pionier op de Chinese markt opgeworpen.
De Mobile Marketing Association kende voor de eerste keer ook een lifetime achievement award toe. Die werd uitgereikt aan Louis Gump, die bij de Amerikaanse televisiezender de functie van vice-president mobiele activiteiten vervult. "Louis Gump wordt erkend als een leider die zich de voorbije jaren heeft ingespannen voor het succes van mobiele marketing voor de wereldwijde sector," werd er daarbij opgemerkt. "Gump blijft zich inzetten voor mobiele marketing en dankzij die inspanningen heeft de sector kunnen profiteren van de eindeloze uren en inspanningen die hij heeft gewijd aan de sector en de Mobile Marketing Association."
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home