Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, November 27, 2010

Internetgebruik hogere inkomensklasse neemt toe

Consumenten uit de hogere inkomensklassen beginnen meer gebruik te maken van het internet. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Ipsos Mendelsohn. Daarbij blijkt dat gezinnen met een jaarinkomen van meer dan 100.000 dollar gemiddeld 25,3 uur per week gebruik maken van het internet. Vorig jaar was deze bevolkingscategorie gemiddeld 22,6 uur per week online. Er wordt aan toegevoegd dat vooral bij de jongere leeftijdscategorieën het internet een steeds belangrijker plaats krijgt in het tijdsgebruik. In de leeftijdsgroep tussen achttien en vierendertig jaar wordt een gemiddelde van 31,5 uur per week opgetekend, tegenover 14,1 uur bij vijfenzestigplussers.

Er wordt aan toegevoegd dat het televisie-gebruik bij de hogere inkomensklasse ongeveer op hetzelfde niveau is gebleven tegenover vorig jaar. Dat cijfer ligt op 17,6 uur per week. In de leeftijdscategorie tussen achttien en vierendertig jaar is er sprake van 15,4 uur per week, maar bij vijfenzestigplussers loopt dat op tot 22,2 uur. Daarmee laten televisie en internet een tegenovergestelde trend optekenen. Er wordt aan toegevoegd dat televisie-reclame een groter publiek bereikt dan de andere media. Volgens Ipsos Mendelsohn kunnen er in de Verenigde Staten 44,1 miljoen welgestelde bewoners worden geteld.

In die groep zou 38,6 miljoen mensen de voorbije zes maanden een reclame op televisie hebben gezien. Op de tweede plaats volgen magazines met 35,5 miljoen mensen. Daarna volgens direct mail en kranten. Websites komen pas op een vijfde plaats met 33,3 miljoen mensen. Nog verder volgen bioscoopreclame (26,2 miljoen mensen), sportevenementen (17,5 miljoen) en taxi-reclame (7,6 miljoen). Ook op het gebied van engagement scoort televisie volgens Ipsos Mendelsohn het beste. Daarbij wordt opgemerkt dat 24,3 miljoen welgestelde Amerikanen een televisiereclame heeft gezien die hen interesseerde. Dat is de hoogste score van alle media.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home