Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, November 10, 2010

Bijna helft geïnteresseerd in aankoop iPhone

Wanneer er een smartphone gekocht moet worden, zou 49 procent van de Amerikaanse bevolking overwegen om zich een iPhone aan te schaffen. Dat is de conclusie van een onderzoek van IHL Group en RetailConnections. Op de tweede plaats staat Android met een score van 40 procent. Daarna volgens Blackberry van Research In Motion (22 procent), Windows van Microsoft (8 procent) en Palm (1 procent). De onderzoekers voegen er aan toe dat het Amerikaanse smartphone-publiek mannelijk getint is. Daarbij wordt opgemerkt dat 85 procent van de mannelijke bezitters van mobiele telefoons van een smartphone gebruik maakt. Bij vrouwen is dat slechts 64 procent. In totaal hebben de smartphones op de Amerikaanse markt een penetratie van 77 procent.

De onderzoekers merken verder op dat 94 procent van de bezitters van mobiele telefoons in de Verenigde Staten tekstberichten verstuurt. Daarmee is texting veruit de meest populaire toepassing van de mobiele telefoon. Op de twee plaats staat email met 80 procent, gevolgd door het mobiele internet met 78 procent. Daarna volgen satellietnavigatie (66 procent) en locale diensten zoals bioscopen en restaurants (63 procent). "Videodiensten zijn bij de Amerikaanse gebruikers van mobiele telefoons duidelijk minder populair," merken de onderzoekers op. "Dat heeft wellicht te maken met het relatief jonge video-aanbod. Slechts 45 procent maakt gebruik van mobiele video-diensten.

Nog verderop volgen het gebruik van mobiele coupons (30 procent) en het downloaden van ringtones (28 procent). Er wordt aan toegevoegd dat 14 procent van de respondenten van de mobiele telefoon gebruik heeft gemaakt om een donatie aan een maatschappelijk doel te doen. In het rapport wordt verder vermeld dat Facebook bij de gebruikers van mobiele telefoon veruit het meest populaire sociale netwerk is. Daarbij wordt opgemerkt dat 52 procent van de Amerikaanse gebruikers van mobiele telefoon op Facebook actief is. Twitter volgt met 24 procent op de tweede plaats. FourSquare (5 procent) en MySpace (2 procent) bereiken slechts een marginaal gedeelte van de populatie.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home