Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, October 27, 2010

Gebruiker van online coupons heeft verrassend profiel

Het profiel van de gebruiker van kortingsbonnen is gevoelig veranderd. Oorzaak daarvan is de digitale revolutie. Dat is de conclusie van een onderzoek van MyType en Deals.com. De onderzoekers merken op dat de coupon-gebruiker niet langer vereenzelvigd wordt met spaarzame oude vrouwen die eindeloos door stapels aanbiedingen aan de ingang van de supermarkten rommelen. De coupon-gebruiker wordt volgens de onderzoekers daarentegen gevonden bij gezinnen met een hoger inkomen, een groot milieubewustzijn en een hogere opleiding. De onderzoekers geven toe verrast te zijn door de resultaten van hun onderzoek, waarvan ze naar eigen zeggen een tegenovergestelde uitkomst hadden verwacht.

De onderzoekers voeren aan dat gezinnen met een inkomen van meer dan 100.000 dollar per jaar twee keer zoveel geneigd zijn op kortingsbonnen beroep te doen dat huishoudens met een inkomen van minder dan 50.000 dollar per jaar. Er wordt aan toegevoegd dat extravert ingestelde consumenten ook 47 procent meer geneigd zijn om kortingsbonnen te gebruiken. Dat geldt ook voor milieubewuste consumenten (37 procent) en universitair-opgeleiden (78 procent). Er wordt aan toegevoegd dat ook vrouwen 67 procent meer geneigd zijn om naar kortingsbonnen te grijpen. Ook gezinnen met kinderen maken vaker gebruik van coupons (48 procent).

Mensen die maatschappelijke verantwoordelijkheid als het belangrijkste element van een goede werkcultuur bestempelen, zijn 151 procent meer geneigd om coupons te gebruiken. "Het gebruik van online coupons is een geïnformeerde houding," merkt Cotter Cunningham, chief executive van Deals.com, op tegenover het magazine RedOrbit.com. "Eens men beseft hoeveel geld er uitgespaard kan worden met coupons, weigert men nog langer te winkelen zonder een kortingsbon in handen te hebben. De meeste mensen beseffen echter niet dat er online nagenoeg voor elke winkel kortingsbonnen beschikbaar zijn." Tim Koelkebeck, chief executive van MyType, voegt er aan toe dat de consumenten die geen beroep doen op kortingsbonnen, vaak neurotische en onzekere individuen blijken te zijn.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home