Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, August 28, 2010

Minder binnenlandse migratie in Verenigde Staten

De Amerikaanse televisiezenders zullen tijdens het nieuwe seizoen 115,9 miljoen gezinnen kunnen bereiken. Dat is een stijging met 0,9 procent tegenover vorig seizoen. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Nielsen. De onderzoekers voegen er aan toe dat het Amerikaanse televisiepubliek nu 294,65 miljoen mensen boven de twee jaar kan bereiken. Dat is een stijging met 0,7 procent tegenover het vorig seizoen. Er wordt aan toegevoegd dat de tien grootste televisiemarkten van de Verenigde Staten constant zijn gebleven en er zijn ook geen nieuwe regio's in de top honderd, maar onderling zijn er wel een aantal verschuivingen gebeuren. De grootste vooruitgang werd opgetekend voor Austin (Texas), dat van een achtenveertigste naar vierenveertigste plaats steeg.

De onderzoekers merken op dat de grote metropolen minder populatie hebben verloren dan in het verleden. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat babyboomers hun pensioen uitstellen en woningeigenaars er niet in slagen om hun eigendommen te verkopen. Bovendien zijn volgens de onderzoekers veel mensen niet bereid om te vertrekken uit belangrijke arbeidsmarkten. Er wordt echter opgemerkt dat een aantal verschuivingen in de rangschikking er mogelijk op wijzen dat deze fenomenen van korte duur zijn en in belangrijke mate afhankelijk zijn van economische voorwaarden. Er werden meer verschuivingen opgemerkt dan vorig jaar, maar minder dan de jaren voorzien.

Het lager aantal verschuivingen in de rangschikking heeft volgens Nielsen te maken met de tragere gezinsgroei in de Verenigde Staten en een belangrijke terugval in de binnenlandse migratie. Ondere meer heeft die dalende binnenlandse migratie er volgens de onderzoekers voor gezorgd dat een aantal regio's in Florida - zoals Tampa, Miami, Fort Myers en Tallahassee - in de rangschikking zijn gedaald. Er wordt wel een lichte heropleving opgemerkt in onder meer Miami en Tallahassee. Verder wordt opgemerkt dat een aantal markten die de voorbije periode een vertraagde groei of achteruitgang kenden, zoals Las Vegas, zich eveneens lijken te herstellen. De grootste Amerikaanse televisiemarkt blijft New York, gevolgd door Los Angeles, Chicago en Philidelphia.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home