Digitale stripverhalen veelbelovend reclame-platform
Met de hernieuwde populariteit van superhelden zoals Iron Man en Superman, is het niet verbazingwekkend dat de sector van de stripverhalen een belangrijke groei laat optekenen in zijn digitaal aanbod. Dat zegt David Ward in het online magazine ClickZ. Met een media-gericht publiek is het volgens hem evenmin verwonderlijk dat ook adverteerders een grotere belangstelling in het medium tonen. Digitale stripverhalen houden volgens Ward dan ook grote mogelijkheden in voor adverteerders. De traditionele gedrukte stripverhalen waren nooit echt succesvol in het aantrekken van adverteerders, maar door de huidige technologie en een groter publiek zou dat volgens hem gevoelig kunnen veranderen.
"De huidige reclame-activiteit rond digitale stripverhalen is vooral geconcentreerd rond mediabedrijven die games en films promoten, maar ook autoconstructeurs en zelfs producenten van snacks en frisdranken hebben al interesse laten blijken," merkt David Ward op. "Net zoals met reclame in videogames is het ook bij digitale stripverhalen dat de reclame-campagnes naadloos worden verweven in de totale stripverhaal-beleving. Door reclame in een bepaalde omgeving in te passen, kunnen adverteerders die beleving in een aantal gevallen nog verbeteren en op die manier de tolerantie tegenover hun aanwezigheid gevoelig opdrijven."
"Digitale stripverhalen hebben zeker het potentieel om te slagen als reclame-platform dan de traditionele gedrukte versies," merkt Chip Mosher, marketing director bij Boom Studio, op tegenover ClickZ. "De digitale stripverhalen staan echter nog in hun kinderschoenen en er is dan ook nog geen zekerheid dat die mogelijkheden ook zullen gerealiseerd worden." Michael Murphy, chief executive van digitale stripverhalen-verdeler iVerse Media, geeft toe dat de sector zich nog in een experimenteel stadium bevindt, maar hij merkt op dat de opkomst van technologieën zoals de iPad en iPhone voor een belangrijke stimulans zouden kunnen zorgen.
"De huidige reclame-activiteit rond digitale stripverhalen is vooral geconcentreerd rond mediabedrijven die games en films promoten, maar ook autoconstructeurs en zelfs producenten van snacks en frisdranken hebben al interesse laten blijken," merkt David Ward op. "Net zoals met reclame in videogames is het ook bij digitale stripverhalen dat de reclame-campagnes naadloos worden verweven in de totale stripverhaal-beleving. Door reclame in een bepaalde omgeving in te passen, kunnen adverteerders die beleving in een aantal gevallen nog verbeteren en op die manier de tolerantie tegenover hun aanwezigheid gevoelig opdrijven."
"Digitale stripverhalen hebben zeker het potentieel om te slagen als reclame-platform dan de traditionele gedrukte versies," merkt Chip Mosher, marketing director bij Boom Studio, op tegenover ClickZ. "De digitale stripverhalen staan echter nog in hun kinderschoenen en er is dan ook nog geen zekerheid dat die mogelijkheden ook zullen gerealiseerd worden." Michael Murphy, chief executive van digitale stripverhalen-verdeler iVerse Media, geeft toe dat de sector zich nog in een experimenteel stadium bevindt, maar hij merkt op dat de opkomst van technologieën zoals de iPad en iPhone voor een belangrijke stimulans zouden kunnen zorgen.
Labels: digitaal, mobile, reclame, stripverhaal
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home