Visa noteert 70 procent meer transacties op wereldkampioenschap
Uit de cijfers van Visa blijkt dat het grootste percentage in de transacties afkomstig was van Amerikaanse bezoekers (19,05 procent), gevolgd door Groot-Brittannië (19,03 procent), Australië (4,7 procent), Brazilië (4,2 procent) en Frankrijk (3,4 procent). Bij de Afrikaanse landen was Mozambique marktleider met een bedrag van 5,3 miljoen pond sterling, gevolgd door Botswana (4,89 miljoen pond) en Angola (4,26 miljoen pond). Meer dan 90 procent van de bestedingen gingen naar de reissector en ontspanning, zoals overnachtingen, restaurants, retail, autoverhuur en vliegtuigtickets. Het Amerikaanse kredietkaartenbedrijf stelt dat het wereldkampioenschap duidelijk een rechtstreekse impact heeft gehad op de Zuid-Afrikaanse economie, wat naar eigen zeggen ook uit de cijfers van Visa kan worden afgeleid.
Het bedrag dat tijdens het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika met Visa-kaarten werd uitgegeven lag 170 procent hoger dan de transacties voor een totaal van 115,3 miljoen euro die werden opgetekend tijdens de Olympische Winterspelen en de Paralympics, die eerder dit jaar werden gehouden in het Canadese Vancover. Een aantal economisten twijfelt er echter aan of het wereldkampioenschap de Zuid-Afrikaanse economie op termijn veel zal bijbrengen. De Zuid-Afrikaanse econoom Mike Schussler merkt op dat in Zuid-Afrika meer inwoners heeft die van sociale ondersteuning moeten leven dan er mensen zijn met een volwaardige baan. De internationale voetbalfederatie, die uit het tornooi ongeveer 3,3 miljard dollar winst zal halen uit marketing, televisierechten en andere initiatieven, is echter vast en zeker één van de winnaars van het tornooi.
Labels: sponsoring, Visa, voetbal, Zuid-Afrika
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home