Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 14, 2010

Asia-Pacific is wereldwijd marktleider in e-commerce

Consumenten in de regio Asia-Pacific zijn de meest actieve gebruikers van e-commerce in de wereld geworden. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Daarbij wordt opgemerkt dat 35 procent van de consumenten in die regio tenminste 11 procent van hun maandelijkse budgetten online bestede. Het wereldwijde gemiddelde ligt op 27 procent. In Zuid-Korea stijgt dat cijfer tot 59 procent. Ook in China besteedde 41 procent meer dan 10 procent van zijn beschikbare budgetten op het internet. Tot nu toe heeft in de regio Asia-Pacific nog nooit een online aankoop gedaan, tegenover een wereldwijd gemiddelde van 16 procent. De onderzoekers stellen dat boeken in Asia-Pacific het meest online worden gekocht (52 procent), gevolgd door kledij (44 procent) en vliegtuigtickets (35 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home