Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 14, 2010

Reclame combineert creativiteit met efficiƫntie

Veel reclamecampagnes die op gespecialiseerde festivals belangrijke prijzen hebben behaald, slagen er ook in een commercieel succes te boeken, maar er zijn ook projecten die weliswaar door de sector geroemd worden, maar weinig nut opleveren voor de adverteerder. Dat blijkt uit een onderzoek van het reclamebureau Leo Burnett. De onderzoekers merken op dat 86 procent van de bekroonde campagnes op evenementen zoals het Cannes Lions International Advertising Festival er ook in slaagden om de adverteerder daadwerkelijk voordeel op te leveren. Dat is een stijging met 8 procent tegenover dertien jaar geleden, toen Leo Burnett met de analyse startte. Mark Tutssel, wereldwijd chief creative officer bij Leo Burnett en een jurylid op het festival van Cannes, stelt dat de situatie tegenover het eind van de vorige eeuw helemaal is veranderd.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home