Televisie blijft cruciaal voor adverteerders in India
Opgemerkt wordt dat de tien grootste reclamesectoren verantwoordelijk waren voor 60 procent van alle commercials. Verder wordt opgemerkt dat de categorie toiletzeep 5 procent van alle vertoonde reclames vertegenwoordigen, terwijl reclamespots van de overheid en organisaties 3 procent voor hun rekening namen, net zoals de frisdranken, mobiele telefoons en shampoos. De belangrijkste adverteerder was Hindustan Unilever (Lifebuoy, Rin en Lipton), die zijn totale reclamebestedingen tijdens het eerste kwartaal van dit jaar met 39 procent opdreef. Op de tweede plaats staat Reckitt Benckiser (woningbenodigdheden), gevolgd door Coca-Cola (frisdranken) en ITC Limited (consumptiegoederen). Die laatste is ook de belangrijkste binnenlandse adverteerder.
Daarna volgen Procter & Gamble, PepsiCo en Cadbury's. De top tien van de grootste adverteerders wordt volgemaakt door GlaxoSmithKline, L'Oréal en Colgate Palmolive. Daarbij wordt opgemerkt dat de Indiase televisiereclame tijdens de eerste zes maanden van dit jaar duidelijk gedomineerd werd door internationale bedrijven. Er wordt aan toegevoegd dat de nationale televisiekanalen 52 procent van alle vertoonde reclames vertegenwoordigden. De lokale zenders hadden een marktaandeel van 48 procent. Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar kende de totale Indiase reclamegroei op televisie, kranten en magazines een stijging met 30 procent. De krantensector was met een groei van 30 procent daarbij de belangrijkste pijler. Televisie en andere sectoren kenden echter ook een groei met 28 procent.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home