Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, March 04, 2012

Marketeers relatief terughoudend met GooglePlus

Het engagement van de consument met merken op het sociale netwerk GooglePlus neemt toe, maar vele grote marketeers blijven terughoudend met de adoptie van het platform. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Simply Measured. De onderzoekers merken op dat eenenzestig van de honderd grootste merken van de wereld inmiddels een aanwezigheid hebben op GooglePlus, maar daarvan hadden eenenzestig merken zich al tijdens de eerste maand na de commerciële opening van het netwerk aangemeld. Sindsdien werd slechts één nieuwe grote marketeer aangemeld.

Er wordt aan toegevoegd dat vijftien van de betrokken merken meer dan drie keer per week een bericht publiceren op het sociale netwerk. Bij een vorige controle werden slechts elf bedrijven met drie berichten per week geteld. "Dat geeft aan dat de marketeers toch een groeiend engagement met GooglePlus laten optekenen," voeren de onderzoekers aan. "Er zijn ook andere aanwijzingen dat de early adopters een belangrijke voorsprong hebben uitgebouwd tegenover werken die trager waren om het netwerk te adopteren."

Kledingketen Hennes & Mauritz (H&M) blijkt een groep van 456.365 sympathisanten te hebben uitgebouwd, gevolgd door Samsung (370.611), Pepsi (347.035), Starbucks (333.548) en Burberry (332.435). De snelste groeier is echter autobouwer Ford, dat twee maanden tijd een groei met 2.458 procent tot 182.284 sympathisanten liet optekenen. Ook Coca-Cola kende met een stijging van 1.102 procent tot 326.096 sympathisanten een belangrijke groei. Eigenaar Google genoot het meeste commentaren, gevolgd door Samsung, Hennes & Mauritze en HTC Corporation.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home