Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 08, 2012

AppStore telt 200.000 specifieke applicaties voor iPad

Nagenoeg één derde van de applicaties die in de AppStore van Apple worden aangeboden, is specifiek ontworpen voor de iPad. Dat heeft Tim Cook, chief executive van Apple, gezegd ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe iPad. Op dit ogenblik omvat de AppStore volgens Cook 585.000 applicaties. Meer dan 200.000 applicaties zijn inmiddels specifiek ontworpen voor de tablet van het bedrijf. De meeste applicaties voor de smartphone uit de AppStore kunnen ook gebruikt worden voor tablets, maar meestal wordt daarmee geen optimaal resultaat bereikt.

"Het applicatie-ecoysysteem zorgt met boeiende applicaties voor een toenemend aantal downloads, wat op zijn beurt een stimulans betekent voor de ontwikkeling van nieuwe applicaties die op zoek zijn naar een groot publiek," benadrukt Tim Cook. Dat exponentieel succesmodel heeft ervoor gezorgd dat de AppStore in minder dan vier jaar meer dan 500.000 applicaties kan aanbieden, wat inmiddels geleid heeft tot meer dan 25 miljard downloads.

Tim Cook benadrukte verder dat Apple op dit ogenblik wereldwijd 362 winkels telt. Die trokken tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar samen 110 miljoen bezoekers aan. Daarnaast geeft Apple aan tijdens het laatste kwartaal van vorig jaar 15,4 miljoen iPads verkocht te hebben. In totaal verkocht Apple tijdens de laatste drie maanden van het voorbije jaar 62 miljoen apparaten. In vergelijking met Android, Blackberry en andere concurrenten heeft de AppStore een groter aantal applicaties die door buitenstaanders werden ontwikkeld.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home