Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, February 29, 2012

Consument wil persoonlijke informatie verstrekken voor persoonlijke ervaring

Een meerderheid van de consumenten zou bereid zijn om informatie over activiteiten zoals hun mediagebruik en levensstijl te verstrekken indien dat zou leiden tot een meer gepersonaliseerde shopping-ervaring. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bedrijf International Business Machines (IBM). De onderzoekers merken op dat 61 procent van de ondervraagde consumenten zich niet verzet tegen het vertrekken van hun naam en adres aan retailers. Bovendien was 59 procent bereid details over hun leven, zoals het aantal kinderen of het merk van hun wagen, te geven.

Driekwart van de ondervraagden bleek ook bereid om informatie te verstrekken over hun mediaconsumptie. Bovendien zou 73 procent ook bereid zijn demografische gegevens, zoals etniciteit, bekend te maken, wat marketeers volgens de onderzoekers de kans zou bieden om hun consumenten beter te verdelen. "Deze elementen zijn bijzonder interessant voor een retailer," merken de onderzoekers op. "We hadden altijd gedacht dat de consument heel beschermend was over persoonlijke informatie."

De onderzoekers stelden verder dat meer dan de helft van de respondenten ook locatie-betrokken informatie wil verstrekken, op voorwaarde dat hij in ruil persoonlijker en doelgerichter shopping-mogelijkheden aangeboden zou krijgen. "De consument wil echt een persoonlijke ervaring," stippen de onderzoekers nog op. "De consument wil geen reclame in zijn brievenbus of email ontvangen voor producten die hij toch nooit zal kopen."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home