Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 27, 2012

Online consument heeft grootste vertrouwen in reclame op merkensites

Online consumenten hebben het grootste vertrouwen in advertenties die ze terugvinden op de websites van merken. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus Nielsen en NM Incite. Daarbij wordt opgemerkt dat 52 procent van de online consumenten zegt vertrouwen te hebben in advertenties op merkensites, gevolgd door televisie-reclame (46 procent), product-placement en zoekmachines (36 procent), online videoreclame en sociale netwerken (33 procent) en online banners (30 procent).

De onderzoekers merken op dat de consument het minste vertrouwen heeft in mobiele reclame. Daarbij blijkt dat mobiele display-reclame slechts een score haalt van 27 procent, gevolgd door tekst-reclame op mobiele telefoons (26 procent). Verder wordt opgemerkt dat vrouwen en mannen ongeveer hetzelfde vertrouwen hebben in merkensites, televisie en product-placement, maar daarna hebben vrouwen een gevoelig hoger vertrouwen dan mannen.

Daarbij wordt opgemerkt dat 36 procent van de vrouwen vertrouwen hebben in reclame op sociale netwerken, tegenover slechts 28 procent van de mannen. Ook blijkt dat 34 procent van de vrouwen vertrouwen heeft in online banners, tegenover slechts 24 procent van de mannen. Ook bij mobiele display-reclame en mobiele tekstreclame hebben vrouwen met scores van respectievelijk 31 procent en 29 procent een hoger vertrouwensniveau dan mannen, die daarbij scores van 23 procent en 22 procent laten optekenen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home