Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 27, 2012

Tata Communication sluit samenwerkingsakkoord met Formule Eén

De Formule Eén heeft het eerste grote sponsorcontract van het nieuwe seizoen afgesloten. Daarbij werd een meerjarig contract gesloten met de Indiase telecomgroep Tata Communications voor de levering van technologie-diensten en sponsoring. Daarbij zal Tata Communications de connectiviteit van de twintig race-locaties garanderen. Bovendien zal de Indiase groep ook de hosting en content-verspreiding van de officiële website van de Formule Eén verzorgen.

"Formule Eén vereist een snelle en veilige connectiviteit, want zelfs een fractie van een seconde onderbreking kan zware gevolgen hebben voor het merk en de reputatie van de organisatie," merkt Vinod Kumar, chief executive van Tata Communications, tegenover het webmagazine Sportbusiness.com. "De samenwerking met de Formule Eén past in de echte kernactiviteit van Tata Communications, dat daardoor bovendien de mogelijkheid krijgt om samen te werken met één van de meest technologisch onderlegde en innovatieve organisaties van de hele wereld."

Het voorbije seizoen organiseerde de Formule Eén voor de eerste keer een wedstrijd op Indiaas grondgebied. Ook Bernie Ecclestone, chief executive van Formule One Group, benadrukte dat connectiviteit en content cruciale activiteiten zijn voor de organisatie. Tata beheert grote onderzeese datakabels die een veel grotere capaciteit hebben dan de satellieten die nu nog gebruikt werden. Daardoor zou een grotere datatrafiek kunnen worden gegenereerd en kunnen nieuwe interactieve mogelijkheden worden aangeboord.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home