Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 12, 2012

Ook in kleinere Chinese steden willen vrouwen trendy zijn

Merken die zich in China vooral wensen te richten op vrouwelijke online shoppers, moeten rekening houden met de verschillende gewoontes en profielen van potentiële klanten in de grote metropolen en kleinere steden. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau MEC China. Daarbij wordt opgemerkt dat in Chinese steden van het eerste en tweede niveau 44 procent van de vrouwelijke consumenten online shoppen. In steden van het derde en vierde niveau bedraagt dat cijfer slechts 23 procent, al betekent dat wel een stijging met 10 procentpunten tegenover vijf jaar geleden.

In de steden van het eerste en tweede niveau laten de vrouwelijke online shoppers gemiddeld een besteding van 2.096 yuan optekenen. Dat komt overeen met een bedrag van 331 dollar. In de steden van een lager niveau bedragen de gemiddelde bestedingen 1.757 yuan. De onderzoekers merken op dat in de steden van het derde en vierde niveau 56 procent van de vrouwelijke consumenten op het internet informatie over merken en producten opzoeken.

De onderzoekers voegen er aan toe dat 62 procent van de betrokken klanten aanvoeren dat tradities en gewoontes bijzonder belangrijk blijven, maar 73 procent gaf ook aan dat het cruciaal is om nieuwe dingen te leren, waarbij het internet een belangrijke rol speelt. Verder wordt opgemerkt dat in de steden van het derde en vierde niveau 39 procent van de consumenten tot de groep impulsieve shoppers behoort, terwijl 52 procent trendy en modern wil zijn. "Die cijfers liggen hoger dan in de steden van het eerste en tweede niveau," aldus MEC China.

In de kleinere steden is ook de bereidheid om geïmporteerde merken te kopen sinds twee jaar geleden met 120 procent is gestegen. Tijdens diezelfde periode zijn de online bestedingen gestegen met 146 procent, tegenover 45 procent in de grote Chinese metropolen. Er wordt nog opgemerkt dat de vrouwelijke online shoppers in de kleinere steden ook een groter gedeelte van hun inkomen aan online aankopen willen besteden en ook gevoelig jonger zijn.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home