Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, January 13, 2012

Louis Vuitton meest populaire product op Chinese luxemarkt

Het Franse Louis Vuitton is het meest populaire luxemerk op de Chinese markt. Dat is de conclusie van een enquête door het onderzoeksbureau Hurun Research Institute bij Chinese consumenten met een gemiddeld vermogen van 63 miljoen yuan. Er wordt opgemerkt dat het vermogen van de betrokken consumenten op één jaar tijd met 15 procent is gestegen, maar dat de jaarconsumptie met 9 procent is teruggevallen tot 1,8 miljoen yuan.

Het Franse modemerk Louis Vuitton werd door 14,9 procent van de ondervraagden als favoriete luxemerk naar voor geschoven. Ook de volgend drie plaatsen werden ingevuld door Franse merken. Het juwelenmerk Cartier staat met een score van 10,3 procent op de tweede plaats, gevolgd door de modemerken Hermès (8 procent) en Chanel (6,2 procent). De rijstwijn Maotai van het Chinese bedrijf Kweichow staat op de vijfde plaats met een score van 5,9 procent. Apple volgt op een zesde plaats met 5,7 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 38 procent van de ondervraagden zich bijzonder optimistisch opstelt over de Chinese economie de volgende twee jaar. Meer dan 60 procent stelde zich optimistisch op tegenover hun algemene financiële vooruitzichten. Hutun Research merkt ook op dat de gemiddelde Chinese miljonair twee bankrekeningen, drie auto's en vier horloges heeft. Deze groep gaat ook drie keer per jaar op reis naar het buitenland. Ook blijkt 23,4 procent in het buitenland uurwerken te kopen, gevolgd door juwelen (17,8 procent), lederproducten (15,6 procent) en kledij (15,5 procent).

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home