Kleinere ondernemingen belangrijke groeimarkt voor tablet-sector
Kleine en middelgrote bedrijven vormen een potentieel interessante markt voor tablet-producenten. Dat is de conclusie van een enquĂȘte van het onderzoeksbureau NPD Group bij Amerikaanse bedrijven tot duizend werknemers. Daarbij is gebleken dat 73 procent van de betrokken ondernemingen aangeeft binnen de twaalf maanden mogelijk tablets te zullen aankopen. Een half jaar geleden had nog 68 procent gewag gemaakt van een mogelijke aankoop van tablets.
Er wordt aan toegevoegd dat de iPad bij de ondervraagden de grootste interesse wegdraagt. Het bureau merkt op dat de bedrijven gemiddeld 21.500 dollar aan tablet-aankopen denken te zullen besteden. "Die bestedingen hangen echter in belangrijke mate af van de omvang van de betrokken ondernemingen," aldus NPD Group. "Bij de bedrijven met minder dan vijftig medewerkers zegt slechts 54 procent de volgende twaalf maanden wellicht tablets te zullen aankopen. Bij bedrijven met vijfhonderd tot duizend werknemers bedraagt dat echter 89 procent."
"Het is duidelijk dat het hele bedrijfswereld wil inpikken op de mogelijkheden die tablets te bieden hebben," merkt Stephen Baker, onderzoeksverantwoordelijke bij NPD Group, op. "Maar ook in de zakelijke markt lijkt, net zoals bij de consumenten, de iPad vaak als een synoniem voor een tablet beschouwd te worden. Apple is dan ook bijzonder goed gepositioneerd om te profiteren van de groeiende interesse van de ondernemingen in de tablets."
Er wordt aan toegevoegd dat de iPad bij de ondervraagden de grootste interesse wegdraagt. Het bureau merkt op dat de bedrijven gemiddeld 21.500 dollar aan tablet-aankopen denken te zullen besteden. "Die bestedingen hangen echter in belangrijke mate af van de omvang van de betrokken ondernemingen," aldus NPD Group. "Bij de bedrijven met minder dan vijftig medewerkers zegt slechts 54 procent de volgende twaalf maanden wellicht tablets te zullen aankopen. Bij bedrijven met vijfhonderd tot duizend werknemers bedraagt dat echter 89 procent."
"Het is duidelijk dat het hele bedrijfswereld wil inpikken op de mogelijkheden die tablets te bieden hebben," merkt Stephen Baker, onderzoeksverantwoordelijke bij NPD Group, op. "Maar ook in de zakelijke markt lijkt, net zoals bij de consumenten, de iPad vaak als een synoniem voor een tablet beschouwd te worden. Apple is dan ook bijzonder goed gepositioneerd om te profiteren van de groeiende interesse van de ondernemingen in de tablets."
Labels: tablet
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home