Britse politie zet laser-technologie in bij onderzoek ongevallen
De Britse regering wil nieuwe driedimensionale laser-technologie inzetten om het onderzoek na zware verkeersongevallen sneller te kunnen afwerken. De technologie zou de situatie in amper vijftien tot twintig minuten kunnen registreren. Bovendien wordt eraan toegevoegd dat de laster-technologie ook veel accurater is dan manuele opmetingen. De Britse regering kondigde aan 2,7 miljoen pond te zullen investeren in de aankoop van zevenendertig laser-camerasystemen. Verwacht wordt dat het oponthoud door verkeersongevallen met gemiddeld 39 minuten zou kunnen terugschroeven.
De technologie wordt geleverd door het Oostenrijkse bedrijf Riegl en de Zwitserse groep Leica Geosystems. Opgemerkt wordt dat het afsluiten van autostrades door zware ongevallen in de Verenigde Staten ongeveer 1 miljard pond aan economische schade veroorzaakt omdat vrachtwagens en werknemers in lange files worden opgehouden. Twee jaar geleden moesten in Groot-Brittanniƫ 18.000 keer een autostrade geheel of gedeeltelijk worden afgesloten. Daardoor ontstonden meer dan 20.000 uren files. Elk file-uur zou een kost van 50.000 pond vertegenwoordigen.
"Omdat een heel gedetailleerd verslag moet worden opgemaakt over de omstandigheden en oorzaken van de ongevallen, kan het onderzoek bij een verkeersongeval verscheidene uren aanslepen," wordt er opgemerkt. "Wanneer dat onderzoek sneller kan worden afgesloten, kan de baan ook sneller opnieuw weer worden vrijgegeven." De Britse regering merkt op dat de investering in de technologie economisch een zeer goede beslissing is.
De technologie wordt geleverd door het Oostenrijkse bedrijf Riegl en de Zwitserse groep Leica Geosystems. Opgemerkt wordt dat het afsluiten van autostrades door zware ongevallen in de Verenigde Staten ongeveer 1 miljard pond aan economische schade veroorzaakt omdat vrachtwagens en werknemers in lange files worden opgehouden. Twee jaar geleden moesten in Groot-Brittanniƫ 18.000 keer een autostrade geheel of gedeeltelijk worden afgesloten. Daardoor ontstonden meer dan 20.000 uren files. Elk file-uur zou een kost van 50.000 pond vertegenwoordigen.
"Omdat een heel gedetailleerd verslag moet worden opgemaakt over de omstandigheden en oorzaken van de ongevallen, kan het onderzoek bij een verkeersongeval verscheidene uren aanslepen," wordt er opgemerkt. "Wanneer dat onderzoek sneller kan worden afgesloten, kan de baan ook sneller opnieuw weer worden vrijgegeven." De Britse regering merkt op dat de investering in de technologie economisch een zeer goede beslissing is.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home