Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, January 08, 2012

Politie meest populaire Facebook-gebruiker in Singapore

De politiediensten van de Aziatische stadstaat Singapore kunnen rekenen op heel wat belangstelling van de lokale gebruikers van sociale media. Dat blijkt uit een onderzoek van Christel Quek, social mediastrateeg bij Havas Media Singapore. Met 204.666 volgelingen blijkt de Singapore Police Force in de stadstaat immers het meest populaire merk te zijn op het sociale netwerk Facebook. Quek noemt het resultaat verrassend, aangezien de politiediensten geen kortingen, wedstrijden of aanbiedingen gebruikt om fans aan te trekken.

De mediastrateeg merkt op dat de Facebook-account van de politiediensten van Singapore zich vooral heeft gefocust op het aanbieden van een meerwaarde aan de gemeenschap, onder meer met het voorzien van links naar externe organisaties, zoals de Health Sciences Authority, om vragen van het publiek te beantwoorden. Er wordt aan toegevoegd dat de tien populairste accounts een bijzonder gevarieerde content aanbieden, onder meer met foto's en video's, in plaats van louter algemene status-updates te publiceren.

"Dat is een gegeven dat merken in het algemeen in gedachten moeten houden," voert Christel Quek nog aan. In de rangschikking staat BlackBerry op de tweede plaats met 192.142 volgelingen, gevolgd door de casinoketen Resorts World Sentosa (158.586 volgelingen), koffieketen Starbucks (155.509 volgelingen) en de schoenenfabrikant Charles & Keith (155.656 volgelingen). Facebook telt in Singapore 2,6 miljoen gebruikers. Dat komt overeen met 72,5 procent van de lokale online populatie.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home