Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, January 22, 2012

Eigenaars tablets geven bij online shopping het meest uit

Bezitters van tablets hebben het voorbije jaar bij online aankopen een gemiddeld bedrag van 123 dollar per transactie uitgegeven. Dat is de conclusie van een onderzoek van Adobe Systems bij de online bezoekers van Amerikaanse retailers. Eigenaars van een laptop of desktop geven gemiddeld 102 dollar uit per transactie. Bij smartphones daalt dat bedrag verder tot 80 dollar. De onderzoekers stellen dat tablet-bezitters drie keer meer geneigd zijn om een aankoop in een online winkel te kopen dan consumenten met een smartphone.

Tegenover desktops zou er op het gebied van frequentie daarentegen nauwelijks een verschil merkbaar zijn. De onderzoekers wijten de verschillen vooral aan de financiƫle draagkracht van de gebruikers. Bezitters van tablets zouden immers een hoger inkomen hebben, waardoor ze sneller online aankopen zouden doen. Ook wordt aangevoerd dat consumenten met een tablet vaak in het weekend op het internet actief zijn, wat een ideaal tijdstip zou zijn voor het online zoeken naar aanbiedingen.

Toch vormen tablets nog altijd slechts 4 procent vier procent van het totale aantal bezoekers van online winkels. Volgens Adobe moeten online retailers zorgen voor een groter onderscheid tussen hun websites voor smartphones en voor tablets. Op die manier kan volgens de onderzoekers worden vermeden dat de online retailer omzet zou missen binnen een snelgroeiend en bijzonder winstgevend marktsegment. Het onderzoek toont volgens Adobe aan dat tablets een nieuw verkoopkanaal zijn geworden waar marketeers niet meer omheen kunnen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home