Inkomsten mobile gamen gedragen door in-game aankopen
De zogenaamde in-game aankopen voor mobiele platformen zullen over vier jaar gestegen zijn tot 4,8 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 129 procent tegenover vorig jaar. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Juniper Research. Sociale en casual games zullen volgens het rapport het grootste gedeelte van de downloads vertegenwoordigen. Ook wordt opgemerkt dat mobiele downloads op tablets de volgende jaren gevoelig zullen toenemen en over vier jaar meer dan één derde van de totale inkomsten van de sector zullen vertegenwoordigen.
"Steeds meer ontwikkelaars van mobiele games bieden hun producten gratis ter beschikking en rekenen vooral op inkomsten uit aankopen die binnen de applicaties kunnen worden gedaan," voert het magazine Digitaltrends.com aan. "Die evolutie heeft een aantal redenen. Onder meer zal het gebruik van smartphones en tablets steeds meer toenemen, waardoor de potentiële klantenbasis voor de ontwikkelaars van applicaties steeds verder zal groeien. Bovendien blijken aankopen binnen applicaties meer inkomsten-potentieel te bieden dan de verkoopprijs van een game."
"De consument is terughoudend met het besteden van geld aan een applicatie zonder de toepassing uitgeprobeerd te hebben, maar wanneer de technologie gratis ter beschikking wordt gesteld, is de consument sneller bereid om te betalen voor extra content," voert Digitaltrends.com aan. "Cruciaal voor de ontwerpers is het aanbieden van betalende producten zonder dat de consumenten afgeschrikt worden om van het game gebruik te maken. Onophoudelijke herinneringen aan betalende upgrades leiden gegarandeerd tot frustraties."
De inkomsten van mobiele games op featurephones zullen over vier jaar zijn gehalveerd.
"Steeds meer ontwikkelaars van mobiele games bieden hun producten gratis ter beschikking en rekenen vooral op inkomsten uit aankopen die binnen de applicaties kunnen worden gedaan," voert het magazine Digitaltrends.com aan. "Die evolutie heeft een aantal redenen. Onder meer zal het gebruik van smartphones en tablets steeds meer toenemen, waardoor de potentiële klantenbasis voor de ontwikkelaars van applicaties steeds verder zal groeien. Bovendien blijken aankopen binnen applicaties meer inkomsten-potentieel te bieden dan de verkoopprijs van een game."
"De consument is terughoudend met het besteden van geld aan een applicatie zonder de toepassing uitgeprobeerd te hebben, maar wanneer de technologie gratis ter beschikking wordt gesteld, is de consument sneller bereid om te betalen voor extra content," voert Digitaltrends.com aan. "Cruciaal voor de ontwerpers is het aanbieden van betalende producten zonder dat de consumenten afgeschrikt worden om van het game gebruik te maken. Onophoudelijke herinneringen aan betalende upgrades leiden gegarandeerd tot frustraties."
De inkomsten van mobiele games op featurephones zullen over vier jaar zijn gehalveerd.
Labels: mobile games

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home