Bijna één op tien tablet-bezitters noemt zichzelf shopaholic
Eén op vijf eigenaars van tablets gebruiken het toestel één keer in de week om te shoppen of op het internet te browsen. Dat blijkt uit een rapport van het richmedia-platform Zmags en het onderzoeksbureau Equation Research. Bovendien blijkt dat 21 procent van de bezitters meer dan één keer in de week gebruiken om te shoppen of op het internet te browsen. Bij 12 procent wordt zelfs gewag gemaakt van een dagelijks gebruik. De onderzoekers stellen dan ook dat 53 procent van de bezitters minstens één keer per week van het toestel gebruik maken.
Uit het onderzoek blijkt ook dat 49 procent van de tablet-bezitters verwacht dit jaar meer aankopen te zullen doen dan vorig jaar. Bij smartphone-bezitters bedraagt dat cijfer slechts 19 procent. "Tijdens het shoppen blijken bezitters van tablets bovendien gelukkiger, meer uitgelaten, creatief, geïnspireerd en genereus te zijn dan de eigenaars van een laptop, smartphone of desktop," merken de onderzoekers nog op. De onderzoekers merken op dat het gebruiksgemak bij de tablet-bezitter de belangrijkste motivatie vormt bij het shoppen (29 procent).
Op de tweede plaats staat een gemakkelijke browser-activiteit, die het toelaat om vlotter producten te vinden (24 procent). Vlotte transacties (14 procent) en het zoeken naar een specifiek product of aanbod (13 procent) worden minder belangrijk ingeschat. De onderzoekers stelden ook vast dat eigenaars van laptops, desktops en smartphones 28 procent meer geneigd zijn dan tablet-bezitters om zichzelf als technologisch onderlegd te beschouwen. Bij de tablet-bezitters zegt 14 procent vaak impuls-aankopen te verrichten, tegenover 9 procent bij de andere apparaten.
Ook zegt 10 procent van de tablet-bezitters zich merktrouw te noemen, tegenover 7 procent bij de andere apparaten. Tenslotte geeft ook 9 procent van de tablet-bezitters toe een shopaholic te zijn. Bij de andere toestellen is dat slechts 3 procent.
Uit het onderzoek blijkt ook dat 49 procent van de tablet-bezitters verwacht dit jaar meer aankopen te zullen doen dan vorig jaar. Bij smartphone-bezitters bedraagt dat cijfer slechts 19 procent. "Tijdens het shoppen blijken bezitters van tablets bovendien gelukkiger, meer uitgelaten, creatief, geïnspireerd en genereus te zijn dan de eigenaars van een laptop, smartphone of desktop," merken de onderzoekers nog op. De onderzoekers merken op dat het gebruiksgemak bij de tablet-bezitter de belangrijkste motivatie vormt bij het shoppen (29 procent).
Op de tweede plaats staat een gemakkelijke browser-activiteit, die het toelaat om vlotter producten te vinden (24 procent). Vlotte transacties (14 procent) en het zoeken naar een specifiek product of aanbod (13 procent) worden minder belangrijk ingeschat. De onderzoekers stelden ook vast dat eigenaars van laptops, desktops en smartphones 28 procent meer geneigd zijn dan tablet-bezitters om zichzelf als technologisch onderlegd te beschouwen. Bij de tablet-bezitters zegt 14 procent vaak impuls-aankopen te verrichten, tegenover 9 procent bij de andere apparaten.
Ook zegt 10 procent van de tablet-bezitters zich merktrouw te noemen, tegenover 7 procent bij de andere apparaten. Tenslotte geeft ook 9 procent van de tablet-bezitters toe een shopaholic te zijn. Bij de andere toestellen is dat slechts 3 procent.

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home