Yahoo derde grootste aanbieder online video Verenigde Staten
Tijdens de maand december heeft Yahoo de snelste groei op de Amerikaanse online videomarkt laten optekenen. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Uit het rapport bleek dat Yahoo 53,3 miljoen video-consumenten telde. Dat betekende een stijging met 5,8 procent tegenover de maand voordien. Daarmee werd Yahoo de derde grootste aanbieder van online video, na Google en Vevo. Bij Facebook, dat een terugval met 17 procent tot 42 miljoen gebruikers liet optekenen, valt van de derde naar de vijfde plaats terug en moet ook Viacom laten voorgaan.
De onderzoekers stelden verder vast dat NBC Universal, dat tijdens de maand november nog op een negende plaats stond, uit de top tien is verdwenen. De plaats van NBC Universal in de top tien werd ingenomen door Amazon. Google blijft met 157 miljoen gebruikers veruit marktleider. Het bedrijf liet tijdens de maand december nog een stijging met 4 procent optekenen. Hoewel Vevo een terugval met 3 procent moest incasseren, kan het platform met 53,7 miljoen gebruikers toch nog net zijn tweede plaats behouden.
Met een gemiddelde van 7,9 uur kijktijd per bezoeker liet Google ook het grootste engagement optekenen. Tijdens de maand november bedroeg het gemiddelde bij Google 7,4 uur. In het rapport wordt verder opgemerkt dat de Amerikaanse consumenten tijdens de maand december 7,1 miljard video-reclames bekeken, tegenover 7,2 miljard reclames de maand voordien. Op de eerste plaats staat Hulu met 1,5 miljard impressies, gevolgd door Adap.tv met 1,1 miljard impressies. Daarna volgen Tremor Video, BrightRoll Video Network en Specific Media.
De onderzoekers stelden verder vast dat NBC Universal, dat tijdens de maand november nog op een negende plaats stond, uit de top tien is verdwenen. De plaats van NBC Universal in de top tien werd ingenomen door Amazon. Google blijft met 157 miljoen gebruikers veruit marktleider. Het bedrijf liet tijdens de maand december nog een stijging met 4 procent optekenen. Hoewel Vevo een terugval met 3 procent moest incasseren, kan het platform met 53,7 miljoen gebruikers toch nog net zijn tweede plaats behouden.
Met een gemiddelde van 7,9 uur kijktijd per bezoeker liet Google ook het grootste engagement optekenen. Tijdens de maand november bedroeg het gemiddelde bij Google 7,4 uur. In het rapport wordt verder opgemerkt dat de Amerikaanse consumenten tijdens de maand december 7,1 miljard video-reclames bekeken, tegenover 7,2 miljard reclames de maand voordien. Op de eerste plaats staat Hulu met 1,5 miljard impressies, gevolgd door Adap.tv met 1,1 miljard impressies. Daarna volgen Tremor Video, BrightRoll Video Network en Specific Media.

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home