Online reclamesector in Verenigde Staten groter dan gedrukte media
In de Verenigde Staten zal de online reclamesector dit jaar groter worden dan de gedrukte media. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau eMarketer. De Amerikaanse online reclame kende vorig jaar een groei met 23 procent tot 32,03 miljard dollar en zou volgens eMarketer dit jaar met 23,3 procent verder stijgen tot 39,5 miljard dollar. De omzet van gedrukte reclame zou daarentegen van 36 miljard dollar inkrimpen tot 33,8 miljard dollar.
David Hallerman, analist bij eMarketer, merkt op dat adverteerders zich steeds meer vertrouwd voelen met geïntegreerde marketing. "Dat zorgt ervoor dat meer adverteerders, vooral grote merken, omvangrijker budgetten aan online platformen toewijzen," voert hij aan. "Bovendien blijken consumenten steeds meer tijd te besteden aan digitale media, terwijl de adverteerders ook van mening zijn dat het internet gemakkelijker gemeten kan worden dan andere media. Dat zijn allemaal factoren die in het voordeel van online reclame uitdraaien."
Verwacht wordt dat de totale reclamesector in de Verenigde Staten dit jaar een groei met 6,7 procent tot 169,5 miljard dollar zal laten optekenen. Daarmee wordt een verdere groei tegenover vorig jaar, toen een stijging van 3,4 procent werd opgetekend, gerealiseerd, ondanks de moeilijke economische omstandigheden. Die versnelde groei is in belangrijke mate te danken aan de presidentiële verkiezingen in de Verenigde Staten en de Olympische Spelen van Londen.
David Hallerman, analist bij eMarketer, merkt op dat adverteerders zich steeds meer vertrouwd voelen met geïntegreerde marketing. "Dat zorgt ervoor dat meer adverteerders, vooral grote merken, omvangrijker budgetten aan online platformen toewijzen," voert hij aan. "Bovendien blijken consumenten steeds meer tijd te besteden aan digitale media, terwijl de adverteerders ook van mening zijn dat het internet gemakkelijker gemeten kan worden dan andere media. Dat zijn allemaal factoren die in het voordeel van online reclame uitdraaien."
Verwacht wordt dat de totale reclamesector in de Verenigde Staten dit jaar een groei met 6,7 procent tot 169,5 miljard dollar zal laten optekenen. Daarmee wordt een verdere groei tegenover vorig jaar, toen een stijging van 3,4 procent werd opgetekend, gerealiseerd, ondanks de moeilijke economische omstandigheden. Die versnelde groei is in belangrijke mate te danken aan de presidentiële verkiezingen in de Verenigde Staten en de Olympische Spelen van Londen.

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home