Enquêtes kunnen merkentrouw gevoelig verhogen
Het betrekken van consumenten bij marktonderzoek kan 62 procent van de respondenten ertoe bewegen om een product te kopen. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek door het bureau Cint. Slechts 3 procent van de deelnemers aan het marktonderzoek zegt waarschijnlijk niet tot een aankoop te zullen overgaan. Ook bleek 56 procent van de respondenten toe te geven een grotere merktrouw te ervaren nadat ze bij een marktonderzoek werden betrokken. Slechts 24 procent zegt dat zijn merktrouw niet wordt beïnvloed.
Uit het onderzoek blijkt ook dat 69 procent van de consumenten ervan overtuigd zijn dat bedrijven handelen volgens de resultaten die bij enquêtes worden verkregen. Slechts 7 procent gaat ervan uit dat van de onderzoeksresultaten geen gebruik wordt gemaakt. Ook geeft 77 procent van de respondenten aan dat merken nu meer naar de behoeften en opmerkingen van de consumenten luisteren dan tien jaar geleden. Dat zou zijn ingegeven door de grotere concurrentie (55 procent), een klimaat dat meer onderzoek vereist (24 procent) en een dalende merkentrouw bij de consument (16 procent).
De onderzoekers merken verder op dat de respondenten van mening zijn dat de retailsector het meest zou profiteren van een geregelde communicatie met de consumenten (41 procent), gevolgd door de bankwereld (14 procent), reissector (11 procent) en mobiele technologie (11 procent). Het onderzoek van Cint toonde nog aan dat 70 procent van de consumenten zegt bereid te zijn om maximaal tien minuten te besteden aan een enquête. Eén op vijf wil meer dan vijftien minuten besteden.
Financiële incentives zou 55 procent van de respondenten aanzetten om aan een marktonderzoek deel te nemen, gevolgd door een gratis product (34 procent).
Uit het onderzoek blijkt ook dat 69 procent van de consumenten ervan overtuigd zijn dat bedrijven handelen volgens de resultaten die bij enquêtes worden verkregen. Slechts 7 procent gaat ervan uit dat van de onderzoeksresultaten geen gebruik wordt gemaakt. Ook geeft 77 procent van de respondenten aan dat merken nu meer naar de behoeften en opmerkingen van de consumenten luisteren dan tien jaar geleden. Dat zou zijn ingegeven door de grotere concurrentie (55 procent), een klimaat dat meer onderzoek vereist (24 procent) en een dalende merkentrouw bij de consument (16 procent).
De onderzoekers merken verder op dat de respondenten van mening zijn dat de retailsector het meest zou profiteren van een geregelde communicatie met de consumenten (41 procent), gevolgd door de bankwereld (14 procent), reissector (11 procent) en mobiele technologie (11 procent). Het onderzoek van Cint toonde nog aan dat 70 procent van de consumenten zegt bereid te zijn om maximaal tien minuten te besteden aan een enquête. Eén op vijf wil meer dan vijftien minuten besteden.
Financiële incentives zou 55 procent van de respondenten aanzetten om aan een marktonderzoek deel te nemen, gevolgd door een gratis product (34 procent).
Labels: merkentrouw, onderzoek

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home