Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 29, 2011

SuperBowl blijft Amerikaanse televisie domineren

Sport vertegenwoordigde dit jaar negen van de tien meest populaire televisie-gebeurtenissen in de Verenigde Staten. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Helemaal bovenaan staat de finale van de SuperBowl tussen de Green Bay Packers en de Pittsburgh Stellers met 111 miljoen televisiekijkers. Daarmee werd de wedstrijd ook de meest bekeken televisie-gebeurtenis uit de Amerikaanse geschiedenis.

De SuperBowl nam de volledige top drie voor zijn rekening. Op de tweede plaats stond immers de Kickoff-uitzending, gevolgd door het PostGame-programma, die elk meer dan 65 miljoen televisiekijkers trokken. De drie programma's werden door televisiezender Fox uitgezonden. Op de vierde plaats staat de American Football Conference van CBS met met 54,8 miljoen kijkers, gevolgd door de National Football Conference van Fox met 51,8 miljoen kijkers.

Ook de andere plaatsen in de top tien worden ingenomen door het American football, op uitzondering van de uitreiking van de Academy Awards, die met 37,9 miljoen televisiekijkers op de negende plaats staat gerangschikt. De uitreiking van de filmprijzen is de enige uitzending waarmee zender ABC in de top tien is vertegenwoordigd. Fox is met zes programma's vertegenwoordigd, terwijl CBS aan drie vermeldingen komt. Het meest populaire programma in primetime blijft American Idol van Fox, dat met gemiddeld 23,9 miljoen kijkers al voor de vierde keer de eerste plaats inneemt.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home