Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 03, 2011

Sociale media mainstream platform geworden voor marketeers

Bijna twee derde van de bedrijven is relatief intensief actief in sociale media. Dat betekent een stijging met 21 procent tegenover vorig jaar. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau eConsultancy. Aangevoerd wordt dat inmiddels 21 procent van de bedrijven bijzonder actief is geworden in sociale media. Daarnaast geeft 43 procent aan een gemiddelde activiteit ontwikkeld te hebben met sociale platformen. Volgens 73 procent van de ondervraagden is de smartphone het meest geschikte platform voor sociale media.

De onderzoekers voegen er aan toe dat steeds meer bedrijven het experimentele stadium achter zich hebben gelaten. Nog slechts 31 procent van de respondenten voert aan tot nu toe niet verder gegaan te zijn dan het uitwerken van experimenten in sociale media. Vorig jaar was dat nog 40 procent. "Dat geeft aan dat het merendeel van de marketeers het stadium van de experimenten is ontgroeid en dat sociale media een mainstream rol hebben gekregen binnen hun organisatie," wordt in het rapport opgemerkt.

Hetzelfde fenomeen is volgens de onderzoekers waar te nemen bij de reclamebureaus. Nog slechts 46 procent van de reclamebureaus geeft aan dat hun klanten met sociale media experimenteren, tegenover 56 procent vorig jaar. Daarentegen geeft 39 procent van de reclamebureaus aan dat hun klanten inmiddels een gemiddelde activiteit op sociale platformen hebben ontwikkeld, tegenover 34 procent vorig jaar. Bovendien zegt 13 procent dat zijn klanten inmiddels bijzonder actief zijn geworden met het medium, tegenover 8 procent vorig jaar.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home