Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 03, 2011

Marketeer krijgt van studenten vijf seconden tijd

Universiteitsstudenten gebruiken tegelijkertijd verschillende media, zodat reclame snel en engagerend moet zijn om de aandacht van deze doelgroep te trekken. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Mr. Youth bij studenten tussen achttien en vijfentwintig jaar. Daarbij wordt opgemerkt dat 84 procent van de respondenten naar televisie kijken terwijl ze ook content van twee andere apparaten - zoals een laptop of smartphone - consumeren.

"Merken die een efficiƫnte reclame willen ontwikkelen om de aandacht van universiteitstudenten te trekken, moeten dan ook snel en engagerend werken," merkt Nick Fuller, directeur marketing bij Mr. Youth, op tegenover het webmagazine eMarketer. "Studenten reageren in het algemeen positief op video-reclame, maar ze beseffen heel goed dat de marketeer hen iets probeert te verkopen. Het is dus contraproductief om die verkoopsintentie te proberen verbergen."

Nick Fuller stelt dat deze consumentengroep heel praktisch is ingesteld en zich vooral interesseert voor de bruikbaarheid van een product. "Deze groep verwacht dat merken oplossingen aanbrengen," voert hij nog aan. "Merken die duidelijk maken wat ze voor ogen hebben, zullen het respect van deze gebruikers winnen." Omdat deze groep wordt overspoeld door media en door een gefragmenteerde aandacht wordt geconfronteerd, heeft de marketeer volgens Mr. Youth amper vijf seconden om deze consumenten vast te grijpen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home