Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 29, 2011

Groep New York Times stoot regionale kranten af

Het Amerikaanse mediaconcern New York Times Company verkoopt zijn dochterbedrijf Regional Media Group aan sectorgenoot Halifax Media Holdings. Met de transactie is een bedrag gemoeid van 143 miljoen dollar. De verkoop kadert in de strategie van New York Times om zich om te vormen van een traditionele krantenuitgever tot een digitaal nieuwsconcern dat rond zijn belangrijkste krantentitel is opgebouwd. Regional Media Group omvat zestien kranten en aanverwante activiteiten.

"De verkoop van Regional Media Group zal NYT Company toelaten om zijn transformatie naar een modern bedrijf, gericht op digitale media en multiplatforme activiteiten verder te zetten," merkt Arthur Sulzberger, voorzitter van het Amerikaanse krantenconcern in een mededeling op. Michael Redding, chief executive van Halifax, voegt er aan toe dat de overgenomen kranten zich verder zullen toeleggen op een sterke lokale verslaggeving. Hij zegt Regional Media Group als een bijzonder goede investering te zien.

De kranten van de Regional Media Group wonnen drie Pulitzer-prijzen. The Gainesville Sun werd veertig jaar geleden bekroond voor bijdragen over de vreedzame desegregatie van de scholen in de Amerikaanse staat Florida. Veertien jaar geleden won The Press Democrat een prijs voor een foto van een brandweerman die een tiener bij overstromingen uit een rivier redt. Dit jaar won The Press Democrat een prijs voor onderzoeksjournalistiek over de impact van de vastgoedverzekering-industrie op het leven van de gemiddelde burger in Florida.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home