Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, November 25, 2011

Zakenreiziger blijft ook buiten kantoortijden doorwerken

Bij zakenreizen blijkt 33 procent van de werknemers ook buiten kantoortijden door te werken. Dat is de conclusie van een enquête van het bureau BCD Travel, gespecialiseerd in het zakenreismanagement, bij duizend zakenreizigers die het voorbije jaar minstens één keer op zakenreis geweest zijn of een zakenreis geboekt hebben. De onderzoekers stelden vast dat 33 procent van de betrokkenen op de zakenreis ook een grotere werkdruk ervaart dan op kantoor.

De onderzoekers voegen er aan toe dat ongeveer 15 procent van de betrokkenen zich na de terugkeer van een zakenreis al eens ziek heeft moeten melden. De belangrijkste redenen voor het werkverlet zijn oververmoeidheid en virussen die ter plaatse werden opgelopen, zoals griep. De onderzoekers stellen dan ook dat de reizigers een aantal maatregelen moeten nemen om hun reis zo comfortabel mogelijk te houden.

Opgemerkt wordt dat zoveel mogelijk vroege of late vluchten zoveel mogelijk moeten worden vermeden. Ook is het volgens BCD Travel noodzakelijk om onnodige stress te vermijden door tussen de verschillende meetings voldoende tijd te voorzien. Bovendien moet de zakenreiziger zich volgens de onderzoekers ter plaatse alleen focussen op de belangrijkste contactpersonen en het doel van de meeting. De boeking van een extra overnachting moet de reiziger toelaten om zich gemakkelijker te acclimatiseren.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home