Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 03, 2011

Sociale netwerken boeken 8 miljard dollar aan reclame

Steeds meer marketeers zijn ervan overtuigd dat hun merken in sociale netwerken een interactie zouden moeten opzetten met de consument. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau eMarketer. Daarbij wordt opgemerkt dat reclame daarbij steeds meer zijn successen aantoont. Dat heeft volgens de onderzoekers tot gevolg dat sociale netwerken volgend jaar wereldwijd meer dan 8 miljard dollar reclame-inkomsten zullen realiseren. Het jaar daarop zou een bedrag van 10 miljard dollar worden benaderd.

In de Verenigde Staten zouden de bestedingen volgens eMarketer volgend jaar oplopen tot 3,9 miljard dollar, tegenover 2,74 miljard dollar dit jaar. Over twee jaar zou dat verder met 23,4 procent stijgen tot 4,81 miljard dollar. "Naarmate bedrijven hun marketing in sociale netwerken opbouwen, worden ook steeds meer reclamebudgetten aan het medium toegewezen," voert onderzoeksleider Debra Aho Williamson aan. "Sociale netwerken hebben niet alleen hun plaats in de marketing, maar ook in reclame verworven."

Het grootste gedeelte van de reclamebudgetten gaat naar Facebook. Volgend jaar zouden 5,78 miljard dollar reclamegelden naar Facebook worden gekanaliseerd. Daarmee vertegenwoordigt Facebook 72 procent van alle sociale netwerkreclame en 6,1 procent van de wereldwijde online reclame. In de Verenigde Staten vertegenwoordigt Facebook volgend jaar 7,9 procent van alle online reclame-bestedingen. Bovendien zal Facebook in de Verenigde Staten dit jaar de eerste plaats op het gebied van online display-reclame overnemen van Yahoo.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home