Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, November 02, 2011

Amerikaanse industriekapiteins houden vast aan traditionele media

De Amerikaanse industriekapiteins zijn er nog altijd niet aan toe om traditionele door digitale media te vervangen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Ipsos Media. Er wordt wel opgemerkt dat de belangstelling in digitale media aan het toenemen is, maar toch blijkt 87 procent van de Amerikaanse industriekapiteins dagelijks nog altijd gedrukte media te gebruiken, gevolgd door televisie (82 procent). The Wall Street Journal is met een marktaandeel van 46,3 procent de meest populaire publicatie bij de Amerikaanse industriekapiteins.

De top drie van de Amerikaanse kranten bij de Amerikaanse bedrijfsleiders wordt verder gevormd door USA Today (29 procent) en The New York Times (18,9 procent). Ook bij de websites staat The Wall Street Journal op de eerste plaats (25,8 procent), gevolgd door Yahoo Finance (25,2 procent) en CNN (24,2 procent). Bij de televisiezenders staat Fox op de eerste plaats (46,3 procent), gevolgd door NBC (37,9 procent), CBS (34,9 procent) en ABC (31,7 procent). Op de vijfde plaats volgt Public Broadcasting Service (PBS) met een score van 14,1 procent.

Bij de weekbladen staat Sports Illustrated op de eerste plaats (17,5 procent), gevolgd door Newsweek (15,9 procent) en Time (15,8 procent). De onderzoekers merken wel op dat de populariteit van de digitale media toeneemt. Er wordt opgemerkt dat 70,2 procent van de Amerikaanse bedrijfsleiders minstens één keer per week content raadplegen met de smartphone of tablet. Ook blijkt 45,9 procent online videocontent te bekijken, terwijl 29,9 procent sociale netwerken raadplegen. Daarentegen leest slechts 22 procent een blog, terwijl 2,2 procent zelf een bijdrage levert.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home