Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 01, 2011

Sociale netwerken vertegenwoordigen bijna kwart internettijd

Sociale netwerken en blogs vertegenwoordigen 22,5 procent van het internet-gebruik van de Amerikaanse consument. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Nielsen over het online tijdsgebruik in de Verenigde Staten tijdens de maand mei. Op de tweede plaats staan online games met een aandeel van 9,8 procent, gevolgd door email (7,6 procent), portals (4,5 procent), video en film (4,4 procent) en zoekopdrachten (4 procent).

De onderzoekers stellen dat de Amerikaanse internetgebruikers tijdens de maand mei 53,5 miljard minuten besteedden aan Facebook, gevolgd door Yahoo (17,2 miljard minuten), Google (12,5 miljard minuten), YouTube (9,5 miljard minuten), eBay (4,5 miljard minuten) en Apple (4,3 miljard minuten). Facebook telde tijdens die periode 140 miljoen unieke bezoekers, gevolgd door Blogger (50 miljoen), Twitter (23,6 miljoen), Wordpress (22,4 miljoen), MySpace (19,3 miljoen), LinkedIn (17,8 miljoen) en Tumblr (11,9 miljoen).

Verder blijkt dat 53 procent van de actieve sociale netwerkers een merk volgt, tegenover 32 procent voor celebrities. Ook wordt opgemerkt dat het mobiele gebruik van sociale netwerken op één jaar tijd met 62 procent is gestegen. Daarbij kwam Facebook aan 46,5 miljoen mobiele gebruikers, gevolgd door Twitter (11,5 miljoen), LinkedIn (6 miljoen) en MySpace (4 miljoen). Er wordt aan toegevoegd dat 97 procent bij sociale netwerken gebruik maakt van een computer, gevolgd door mobiele telefoon (37 procent), consoles of iPad (3 procent) en televisie en ereaders (2 procent).

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home